Po psihologu preporučena je socijalizacija i inkluzija uz rad s logopedom. Prošle godine ostali smo na listi čekanja i nismo dočekali da se upišemo u vrtić. Ove godine kada je i po zakonu predškolac, vrtićki psiholog mi preporučuje opservacijski ugovor na 3 mjeseca gdje bi dijete dolazilo po 2 sata dnevno. Nije mi jasno kako će mu to pomoći da se socijalizira. Ne radi se o stidljivom i povučenom djetetu pa da se treba postepeno to provoditi. On i dalje sa svojih 5,5 godina malo lošije govori od svojih vršnjaka ali ne u toj mjeri da ne može normalno komunicirati. U krugu djece je veseo, druželjubiv, otvoren. Zar ne bi logičnije bilo da krene normalno u vrtić, pa ako se pokaže da ima prepreka, onda ga staviti u opservacijski program?Kao roditelj smatram da na njega upravo poticajno djeluje druženje s vršnjacima, da mu se to ne bi smjelo skraćivati i uskraćivati. Njemu, po meni, samo treba logoped radi odstupanja u govoru.U strašnoj sam dilemi da prihvatimo takav ugovor za predstojeću školsku godinu, jer smatram da on nema ni teškoće u razvoju, niti posebne potrebe. Zanima me Vaše cijenjeno mišljenje. Hvala. Jasmina
Poštovana,
kako nemamo potpuni uvid u situaciju teško nam je prosuditi što je najbolje za Vaše dijete. Niste naveli zaključno mišljenje logopeda ni psihologa, a “kašnjenje u razvoju govora” je preširok pojam kao i “potreba za socijalizacijom i inkluzijom uz rad logopeda”.
Kada govorimo o kašnjenju u razvoju govora njegovi uzroci mogu biti različiti, tako da ne znamo radi li se samo o nepravilnom izgovoru pojedinih glasova, o jezičnom nerazumijevanju i procesuiranju ili i o teškoćama socijalne interakcije. Jednako tako sugerirana je inkluzija što je proces kojim se djeca s teškoćama u razvoju integriraju s djecom urednog razvoja radi zajedničke igre, druženja i učenja.
Na stručnoj službi vrtića je da, s obzirom na uvjete kojima raspolaže (odgajatelje i stručnu službu), organizira uključivanje djeteta u predškolski program. Predškolski program obuhvaća pripremu djece na polazak u osnovnu školu i svladavanje svih potrebnih predmatematičkih i predčitalačkih vještina. Znači, u toj zadnjoj vrtićkoj godini djeca imaju strukturiranije uvjete i zadatke. Možda upravo zbog toga stručna služba vrtića želi procijeniti koliko će dijete biti u mogućnosti pratiti zadani program kako bi se što bolje snašlo i uklopilo.
Popričajte sa stručnom službom i probajte zajednički naći pravo rješenje za Vaše dijete. Sretno!