Otkad je dobio seku, dječak (3,5) zadržava stolicu i ne želi se igrati

Poštovana, imam 2,5-godišnjeg sina i 3,5-mjesečnu kćer. Sin mi već tjednima ne želi kakati, iako ima nagon, on stišće nožice i jednostavno ne želi kakati.

shutterstock_1735801265.jpg

U početku sam mislila da je problem što je proživio neugodno iskustvo s tvrdom stolicom, no sad primjećujem da je u pitanju ljubomora. Naime, sve je super kad se posvetim samo njemu, ali čim upletem i seku, odnosno ako ju trebam uspavati, nahraniti ili jednostavno samo nositi, on poludi, plače, dere se i govori da se treba pokakati. Traži me da ga zagrlim, da mi sjedne u krilo ili da odem s njim u drugu prostoriju. Htjela bi mu nekako pomoći ali ne znam kako. U početku je bio super prema seki, mazio ju je i grlio, a sada ju ponekad zna namjerno udariti rukom ili nogom. Mislim da je shvatio kako pažnju dobije onda kada se pokaka, pa zato zadržava stolicu.

I još je veći problem to što se ne želi s ničim i nikim igrati. Znači, od jutra do navečer sjedi na krevetu, valja se i ne zna kud bi od dosade. U parku sjedi na klupi i ne želi se igrati. Pokušavam se igrati s njim ali on jednostavno ne želi. Mislim da je to pak povezano s nekakanjem, jer ga boli guza ili trbuh, ne znam, pa nje u stanju se igrati.

Pomozite molim vas. Hvala

ODGOVOR:

Draga mama,

dolazak novog člana u obitelj može djeci predstavljati veliku promjenu. Ponekad je djeci potreban određeni period kako bi se navikli na novu seku ili novog bracu. Pažnju koju je sin dobivao od vas, sada mora dijeliti sa sekom i sasvim je razumljivo da mu se to ne sviđa i da na različite načine protestira zbog toga.

U situacijama kada dječak negoduje i protestira (dok vi uspavljujete, hranite ili nosite seku), dječaku možete empatički reflektirati njegove emocije. Primjerice, “Vidim da te jako ljuti kada uspavljujem seku” ili “Baš ti je teško vidjeti kako hranim malu seku”. Dobrobiti takvog načina komuniciranja je da potičete svoje dijete u emocionalnom razvoju na način da opisujete dječaku emociju koju proživljava u svojem tijelu i povezujete s uzrokom njegove emocije. Prepoznavanjem emocije koju osjeća dječak, vi mu zapravo pokazujete razumijevanje što ga može dodatno umiriti i pozitivno djelovati na vaš odnos.

Sjajno je što ste uočili kako je uvidio da bi zadržavanjem stolice mogao dobiti vašu pažnju. To je vrijedna informacija koja bi vam mogla biti putokaz da on želi više pažnje od vas. Imate li ideju kako biste mu još dodatno mogli dati svoju pažnju? Koje aktivnosti biste mogli raditi samo s njime? U koje doba dana bi vam najviše odgovaralo da imate vrijeme samo za njega? Pronađite aktivnosti koje biste samo vi skupa radili, primjerice, puhanje balona od sapunice gdje ih on treba uloviti različitim dijelovima tijela ili dodavanjem balona s onim dijelom tijela kojim se unaprijed dogovorite. Takvim zajedničkim aktivnostima biste se dodatno povezivali, gradili odnos i zadovoljavali njegovu potrebu za vašom pažnjom.

Kako mogu pročitati iz pisma, pažljivo i brižno pratite njegove reakcije i razmišljate na koje sve načine mu olakšati. Na dobrom ste putu, nastavite tako i dalje.

Ako se njegovo ponašanje neće promijeniti kroz sljedeći period (1.-2. mjeseca) možete se javiti nama na konzultacije kako bismo bolje upoznali vas i vašeg sina te kako biste dobili konkretnije smjernice za vašeg sina.

Želim vam puno strpljenja, razigranosti i topline.