. Zanima me da li će ta razlika u godinama druge djece utjecati na njen psihosocijalni razvoj, pošto je ona najmlađa u toj skupini i naravno novodošla u njihovu skupinu. T.
Poštovana,
tzv. kombinirani razredi, u kojima se školuju djeca različitih dobi, prilično su uobičajena pojava u manjim sredinama u našoj zemlji. Učitelji koji rade u takvim razredima obično su kroz to iskustvo stekli posebne vještine da rade s različitom djecom na više razina znanja, a da pritom osiguraju ugodno i poticajno okruženje među učenicima.
U takvim razredima obično je i manje učenika pa učitelj ima dragocjenu mogućnost da se svakom djetetu posveti individualno. To što je dosadašnji razred formiran od četvrtašića, ne mora predstavljati nikakvu prepreku za razvoj Vašeg đaka-prvaka, dapače - gotovo sva istraživanja pokazuju da djeca kroz druženje s koju godinu starijom djecom brže emocionalno sazrijevaju i od njih uče.
Možda će Vam biti lakše ako zamislite obitelj u kojoj imamo jednog četvrtaša i jednog prvaša koji se zajedno igraju. Vjerojatno će kroz njihovu zajedničku igru, druženje i interakciju prvašić dobiti razna znanja i vještine koja inače sa svojim vršnjacima ne bi još stekao. To se odnosi i na učenje o znanjima i informacijama, ali i na učenje životnih vještina, poput prijateljstva, postupnog osamostaljivanja, suradnje itd.
U svemu tome, naravno, iznimno je važna topla prisutnost učitelja koji svojim usmjeravanjem potiče zdrav razvoj i interakciju djeteta. Predlažem Vam da odete do škole, upoznate učitelja koji će Vašem djetetu predavati, provedete malo vremena u školi pod nastavom i pod odmorom da vidite izbliza kako stvari finkcioniraju i vjerujemo da će svi Vaši strahovi biti ubrzo otklonjeni. Svakako, puno sreće!
S poštovanjem,
Iskra Pejić, dipl. psihologinjaKabinet Korneo