Odgovor:
Poštovana,
samostalnost u učenju, kao i samostalnost u svim ostalim aktivnostima, uči se od najranije dobi. Vaše pitanje je veoma kratko te ne daje informacije o tome je li se nesamostalnost u učenju pojavila s pubertetom ili je dječak uvijek trebao odraslu osobu prilikom procesa učenja. Ukoliko ste s djetetom učili od njegove najranije dobi i niste postepeno tu zadaću prepuštali njemu, tada je vrlo mala vjerojatnost da dijete u osmom razredu odjednom postane samostalno i počne učiti bez pomoći odrasle osobe.
Postoje djeca koja lako i intuitivno uče. Međutim, postoje i ona koju je potrebno poučiti tehnikama učenja. Pri tome te tehnike moraju biti prilagođene djetetovom stilu učenja. Svi mi, pa tako i djeca, učimo na različite načine. Netko od je vizualni tip, netko auditivni, a netko kinestetički tip.
Djeca koja preferiraju vizualni stil učenja uče putem gledanja. Zbog toga više vole ilustracije, čitanje napisanog, pismene bilješke, korištenje slika, dijagrama i slično. Auditivni stil učenja imaju djeca koja pamte ono što čuju. Auditivni tipovi djece najbolje uče kroz predavanja, diskusije, debate i verbalne instrukcije. Posljednji, osnovni stil učenja, je kinestetički, odnosno tjelesni. Djeca koja preferiraju ovaj stil učenja, uče putem tjelesnih pokreta, dodira i važno im je da vide kako neki predmet radi, kako se s njime koristi.
Za početak, pokušajte otkriti koji stil učenja Vašem djetetu najviše odgovara, podučite ga tehnikama koje će mu, u skladu sa stilom učenja, najviše odgovarati i budite uporni.