Moj 3-godišnjak ne slaže rečenice i izgovara svega nekoliko riječi

Pozdrav! Naš sin će u drugom mjesecu navršiti 3 godine. Problem je u govoru i ponašanju. Ne izgovara riječi ni rečenice skoro pa ništa.

shutterstock_1735801265.jpg

Zna brojati do osam i normalno izgovara slovo r, govori mama, tata, halo, ne, da, daj, imena od djedova, ali ništa drugo. Potičemo ga na govor ali on jednostavno ne želi slušati i nije zainteresiran za učenje riječi. Zna čemu koja stvar služi i kako je koristiti, zna crtati, služiti se tipkovnicom, listati knjigu, jesti sam ali, npr. ako je žedan neće reći daj vode nego sa prstom pokazuje i jako se naljuti ako mi forsiramo da izgovori daj vode. Radije će odustati i neće piti. Ide u vrtić i tamo je ista situacija, tete ne mogu čak ni dobiti njegovu pažnju kad on to ne želi, bilo da je riječ o pohvali ili sl. Jako teško prihvaća kad mu se postavlaju granice i kad se zatraži od njega da nešto uradi što on trenutno ne želi. Tako je i s odvikavanjem od pelena. Jednostavno ne želi maknut pelene. Kad ga stavim na wc popiški se i objasnim mu da se tu piški ali on i dalje ne trži da ide na wc tako da mi moramo pogađat kad se njemu piški, a veliku nuždu još nikad nije obavio u wc-u. Obožava listati slikovnice, slagati kocke, gledat filmove više nego crtiće. Ono što nas muči je pitanje - da li je on lijen, tvrdoglav ili moramo posjetit logopeda i psihologa ali isto tako mislimo da nam vježbe neće pomoći jer on neće htjeti surađivati. Zabrinuti smo, a ujedno se i tješimo da će možda kasnije progovoriti. Molim vas savjet jer stvarno ne znamo što da radimo više. Kako više pomoć vlastitom djetetu jer nam je jako teško a vjerujem i njemu? Hvala

Poštovana,

prilikom procjene razvoja jezika kod djece jednako je važno procijeniti koliko dijete govori i koliko dijete razumije. Neka djeca zaista kasnije progovaraju ili kasnije počinju slagati rečenice, a da kasnije ne pokazuju nikakve teškoće u savladavanju čitanja i pisanja.

Obratite pozornost priča li on više ili manje danas u odnosu na prije primjerice dva mjeseca. Ako uviđate pomak nastavite ga i dalje poticati tako da svaku njegovu pokaznu gestu popratite rečenicom, nudite mu puno novih riječi i čim više se uključujte s njim u njegov način igre.

Ako ne uviđate pomak ili ne uviđate značajan pomak savjetovala bih Vam da se obratite logopedu. I ne morate se brinuti kako Vaše dijete neće surađivati. Stručnjak će uvijek naći načina da zainteresira Vaše dijete na rad kroz igru.

Stella Rožman, prof. logopedKabinet Korneo