Priča, pjeva, broji na engleskom. Kad je nešto pitam, ona ponavlja za mnom, nema odgovora. Kad je pitam što je danas radila, ona ništa ne kaže već samo ponavlja pitanje za mnom. Upisala sam je u vrtić. Kad dođem po nju i pitam je što je radila, ona mi kaže da se igrala s djecom, udario me dječak i to je to. Neki dan sam je čula da pjeva neku pjesmu koju je naučila u vrtiću. Odgajateljice mi kažu da kad je nešto pitaju, isto neće svaki put odgovoriti. Možda se malo i njih stidi. U zadnje vrijeme sam primijetila da se malo popravlja. Ali, kad čujem djecu njezinog uzrasta kako pričaju, malo se zabrinem. Ona zna reći: “hoću piškiti”, “hoću jesti”, “hoću bocu soka”, “mama tu si”, “što radiš mama?” Ne znam imam li osnova za brigu? Kad joj kažem da donese loptu, ona je donese. Ponekad se dogodi da je ne želi donijeti. Malo je teže naravi. Hvala!
Poštovana čitateljice,
prema navodima u Vašem upitu postoje elementi koji mogu biti povezani s komunikacijskim i jezičnim teškoćama. Naime, djevojčice u toj dobi su već jako dobri komunikatori s gramatički urednim tročlanim rečenicama. Adekvatna usmjerenost na komunikacijskog partnera (roditelja, odgajatelja, prijatelja) i uredna pažnja (pogotovo slušna pažnja) omogućavaju trogodišnjacima da sudjeluju u konverzaciji, odgovaraju na pitanja (Tko?, Što?, Gdje?) i izvršavaju naloge.
Engleski jezik je jako privlačan djeci jer se njime često koriste njihovi crtani junaci. Ako je djevojčica previše izložena crtićima ili zabavnim emisijama, preporučujem da ih izbacite na neko vrijeme. Rana izloženost djeteta sadržajima s TV-a ili You Tube-a ne pomaže adekvatnom razvoju dvosmjerne komunikacije i slušne pažnje. S obzirom na to da postoji osnova za prisutnost poteškoća na razini komunikacije, jezičnog razumijevanja i slušne pažnje preporučam Vam da učinite logopedsku obradu. Ukoliko ste iz Zagreba možete se javiti i u naš kabinet Korneo. Također preporučam pregled dječjeg psihologa kako bi se utvrdilo opće stanje pažnje.