Zna se desiti i da zamijeni slovo: umjesto „b“ napiše „d“ i sl. Kako da mu pomognem, postoje li neke vježbe? Unaprijed hvala, zabrinuta.
Poštovana,
vrste pogrešaka koje ste naveli vrlo su učestale kod djece s teškoćama čitanja i pisanja. Vjerujem da je sličnih pogrešaka bilo i prije no moguće je da su se sada intenzivirale zbog porasta obujam gradiva. S obzirom da se radi o učeniku četvrtog razreda vjerujem i da su neke pogreške uzrokovane brzinom i površnošću. Postoji mnogo vježbica koje se koriste u terapiji kod ovog tipa teškoća. Vrlo je važno osvijestiti dijete o njegovim pogreškama te mu pomoći da bolje uočava svoje pogreške te ih ispravlja i prije nego ih napiše. Obavezno savjetujte djetetu da se polako (skoro slovkanjem) provjeri prije nego završi zadatak. Pogrešku mu nemojte pokazivati prstom već mu recite da u toj ili toj rečenici ima jednu ili više pogrešaka, i sl.
Ukoliko dijete nije u mogućnosti pronaći svoju pogrešku ni nakon nekoliko pokušaja preporučam Vam da se obratite logopedu kako bi se procijenio glavni uzrok ovim pogreškama. Uzroci mogu biti različiti, od teškoća vizualne percepcije ili vizuomotorne koordinacije do teškoća na razini fonologije. Utvrđivanjem uzroka određuje se i primjerena terapija te savjeti za rad kod kuće.
Stella Rožman, prof. logoped