Worksonality

Poseban imidž koji pomaže pri postizanju poslovnog uspjeha

Worksonality

Imate li 'ono nešto' što je često presudno za dobivanje posla?
Jeste li očekujući prvi, drugi ili tko zna koji razgovor za posao promatrali svoje konkurente? Jeste li bili prikladnije odjeveni za posao od ostalih ili ste sa zavišću zaključili da ste i ovaj put zaboravili na izgled, a sve svoje nade položili u svoje znanje, stručnost i iskustvo? Imate li i vi sindrom "Ugly Betty"? Jeste li svjesni da ste sposobniji od svojih kolega na poslu, no ipak ne napredujete? Možda je problem samo 'worksonality'.

Worksonality predstavlja poseban imidž koji će pomoći pri postizanju poslovnog uspjeha. No, da biste uspjeli i dospjeli tamo gdje ste naumili u poslovnoj hijerarhiji potrebno je, kao i uvijek, riješiti nekoliko nepoznanica i nedoumica jer različite vrste zanimanja traže različite osobnosti (personality), tako i drugačiji worksonality.

U svijetu postoji neprofitna organizacija koja se zove Dress for Success i do sad je pomogla više od pola milijuna žena kako bi se predstavile na najbolji način u poslovnoj sredini. U Hrvatskoj je razvoj imidža, a tako i poslovnog imidža (worksonality) još uvijek u povojima. Sve još uvijek ide po principu 'veži konja tamo gdje gazda kaže', dakle, u većini privatnog poduzetništva direktor ili vlasnik je ujedno i kreator poslovnog imidža koji, kad je riječ o muškarcima, često ne postoji ili postoji na način da se direktor jednako odjeva kako je to činio i prije desetak godina radeći u nekoj od državnih institucija, a kako njemu odijevanje nije jača strana za razliku od željeznih profila ili razvoja nove sorte vina, tako je ostatak njegovog kolektiva prepušten sam sebi u odlučivanju o vlastitom 'worksonality-ju'. No, muškarcima je svakako lakše odabrati 'učinkovitu' odjeću za svoj posao ili zanimanje (Liječnicima, na žalost, bez obzira na spol, nije ostalo puno na izbor, a tako je s mnogim drugim zanimanjima).  'Worksonality' je ipak više orijentiran prema novim, modernim zanimanjima koja su izloženija pogledu i gdje ljudi rade s ljudima, gdje ima puno 'prvih' početaka i puno predstavljanja. 

Rečenica koja zvuči poznato 'there is only one chance to make a first impression' još uvijek nije poprimila ono značenje u svijesti koje zaslužuje. Priznajmo, kad se spremate na važan sastanak, kad očekujete da ćete upoznati osobu koja je značajna za vaš poslovni uspjeh, spremni ste sve podrediti tom, možda i presudnom, trenutku karijere. Spremni ste na osmijeh 'širi od lica', stav koji govori 'ja znam i mogu', uz frizuru i odjeću koja želi reći: 'niti 5 minuta, ali je savršeno', nešto poput one reklame za sprej za kosu 'za sve vremenske prilike'. No, sve ono što danas jeste – stvarali ste godinama, osvajajući centimetre terena kao da osvajate države, ali mic po mic, stigli ste tu gdje ste danas s dnevnim obavezama superžene, nerijetko i majke, čija je svaka minuta plod detaljnog time menagmenta, preciznog poput švicarskog sata. No, nitko ne zna koliko vremena traju vaše pripreme za posao ili sastanak. Usprkos mozgu atomskog fizičara i dalje se 'mučite' ispred garderobnog ormara.

Složite svoju neprobojnu kapsulu kojom se branite – svoj worksonality.
Za klasične žene to su crne salonke i tanki crni remen s diskretnom kopčom, klasičan kostim sa suknjom, bez ukrasa, uz majicu okruglog izreza, u bojama od crne do tamnoplave ili tamnoplave traperice ravnog kroja.

Žene sklonije chicu odabiru majicu od viskokvalitenog materijala i izrez oko vrata u obliku šal kragne ili lađa, uz zanimljivu ogrlicu ili narukvica, iznimne kvalitete i dizajna.  Njena torba 'govori nekoliko jezika', ali ne određuje stil, nego ga prati, uz čizme do koljena uskih sara ili cipele s otvorenim prstima. Uvijek na petu. Suknja ili haljina takve žene nije preuska, samo prati liniju tijela.

Žene iskričavog stila, neće od njega odustati ni na poslu i njena će košulja biti  zanimljivog uzorka kako bi privlačila poglede, tako i njena neobična suknja. A cipele će biti ženstvene kako bi istaknule njenu noge. Haljina će naglašavati obline. Jedno je sigurno- ona želi privući pažnju. Možda vam padne na pamet i riječ – provokacija.

Romatičarka će se opremiti ogrlicama sa sitnim perlicama neobičnih boja i u svoj worksonality će ugurati suknju oker boje sa sitnim vitičastim uzorkom, koju će 'podići' ogrlicom od koralja na tamnoj dolčeviti.

I konačno avangardna osoba. Njen nakit će na svakom drugom biti apsolutno neprihvatljiv, no vjerujem da ćete ga doživjeti upravo onako kako je zamišljen. Bit će tu svih vrsta materijala, ali i puno geometrije. Neobične torbe i zlatne cipele. Neobične boje i još neobičniji krojevi.

Worksonality traži da prepoznate svoj osobni stilu odijevanja, pa jednadžbi dodate svoje radno mjesto koje više ili manje orijentirano prema radu s drugim ljudima. I konačno se pozabavite ocjenjivanjem sebe: što želite poručiti svojim suradnicima i klijentima. Jesam li ja suradnik, direktor, mentor, netko tko potiče na rad i čini svima dobro, možda muza ili ste neovisni.

Novo vrijeme, donosi liberalizam, čak i u odjevanju za posao. Ali prečesto se taj liberalizam pretvori u kaos. Jer se izgubimo. Stručnjaci i iskustvo govore da je 'causual friday' unio strah u uredske hodnike i da je lakše uz zadani dresscode ostalih radnih dana.
No, svi imamo svoj worksonality, ali kao i sa svim drugim, na njemu treba poraditi. Puno sreće. Ako trebate pomoć, tu sam. Sa zadovoljstvom.


Andreja Horvatić,
Specijalistica imidž konzaltinga

www.profashion.com.hr
www.image-consulting.com.hr