U Zagrebu je održana WebMarket konferencija, prva konferencija o e-trgovini, koja je okupila više od 140 sudionika u dva dana i pokazala rast interesa za e-trgovinu u Hrvatskoj. U oba dana konferencije sa sudionicima konferencije svoje znanje i iskustvo podijelilo je 18 predavača iz Hrvatske i inozemstva. WebMarket konferencija održana je u organizaciji Allianz Directa i interactive.ag, a pod pokroviteljstvom Konzuma, Moja-trgovina.net, WebTeh-a i Profila.hr-a.
Atmosferu je na samom početku zagrijao Igor Grčman iz WebTeha brojkama zarade na online tržištu. Procijenjena vrijednost e-trgovine u ovoj godini je 100 miljuna eura, za iduću godinu predviđa se 200 miljuna eura dok je za 2012. predviđeno čak miljardu eura zarade. Najveći dio kolača pripast će turističkom sektoru. Na Grčmanovo predavanje nadovezao se Vibor Kalogjera s navikama hrvatskog internet shopera koji mjesečno na e-shopping troši 1550 kuna. Sudionici su kroz predavanje Siniše Cvjetkovića upoznati s koracima koji su nužni za uspješno i kvalitetno funkcioniranje web trgovine. Upravo je ovo predavanje bilo najava za radionicu na kraju drugog dana gdje su svi zainteresirani mogli dobiti odgovore na pitanja vezana uz web trgovinu.
Uspješna web trgovina je ona koja uspješno prodaje proizvode ili usluge. Stoga je sudionicima predstavljeno internetsko oglašavanje najprimjerenije web trgovini kroz predavanje odličnih i iskusnih predavača kao što je Jerzy Warchalowski iz Google-a i Robert Ćorić iz Akterneta. Prvi dan završio je predavanjem Ivana Brezaka Brkana koji je govorio o važnosti dugoročne komunikacije s korisnicima putem blogova i mikroblogova.
Drugi dan konferencije zavirio je dublje u samo funkcioniranje web trgovine gdje su iskusni stručnjaci upoznali sudionike s različitom problematikom e-trgovine. Luka Abrus iz Microsoft Hrvatska uputio je sudionike u web tehnologiju za e-trgovinu i prezentirao im kako različiti web servisi mogu unaprijediti i poboljšati prodaju. O najvažnijem pitanju prilikom online kupovine-sigurnosti prilikom online plaćanja- govorio je Dejan Stanković iz First Data i Igor Grčman iz Webteha. Stanković je govorio je o 3-D Secure, najnovijoj tehnologiji ovjere vjerodostojnosti transakcija dok je Grčman sudionike upoznao s PCI certifikatom koji je od iznimne važnosti za e-trgovinu.
O budućnosti e-trgovine u Hrvatskoj govorio je Robert Ravenščak, voditelj Odbora za razvoj i promociju e-trgovine u HGK. Cilj Odbora je djelovanje kroz zajedničke aktivnosti koje će utjecati na standardiziranje web trgovina, promjenu stavova i navika kupaca te brži rast i razvoj prodaje putem interneta, naglasio je Robert Ravenščak, te pozvao sve vlasnike web trgovina da se pridruže Odboru u daljnjem radu. Članice odbora imat će mogućnost pravovremeno oblikovati mlado, ali perspektivno, hrvatsko e-tržište, približiti ponudu kupcima, ojačati brend i vjerodostojnost svoje web trgovine, ali i povećati vlastitu online prodaju zajedničkim marketinškim aktivnostima.
U stanje e-commerce u Europi uveo ih je Marchin Szporka, a kroz primjere dobre prakse iz Hrvatske i inozemstva sudionici su mogli povući paralele te vidjeti specifičnosti mađarskog, srpskog, poljskog i nizozemskog tržišta. Predavač Damir Plejić iz Profil.hr upoznao je sudionike s problemima prelaska offline prodaje u online, podijlio njihovo iskustvo te ih naoružao korisnim savjetima.
Broj, interes i upiti sudionika pokazali su da Hrvati postaju sve gladniji za znanjem, iskustvima i informacijama vezanim uz e-trgovinu. A to potvrđuju i predviđanja brojnih stručnjaka o velikom procvatu e-trgovine u Hrvatskoj u godinama koje tek dolaze.
Davor Balaško