Sve jači trendovi pojeftinjenja

Barometar cijena Zagreb - Najveća pojeftinjenja u znaku su sezonskog voća i povrća

Sve jači trendovi pojeftinjenja

Uz sve gospodarske i političke afere koje izlaze na vidjelo nakon dugog niza godina zataškavanja, te činjenice da je radi pohlepe i obijesti pojedinaca proteklih dana doista teško pronaći razloga za širenje optimizma. No, hrvatskim građanima ipak treba pozitivni impuls da vjeruju da sutra ipak može biti bolje. Koliko god je sve teže živjeti u Hrvatskoj, čini se da se neki optimistični znakovi ipak pojavljuju u perspektivi, barem što se tiče cijena u supermarketima, otkriva portal Supermarketi.info. Još kad bi se pojavio pozitivni impuls u gospodarstvu, pa da se ova stravična brojka od 351.000 nezaposlenih bitno smanji (i izvan turističke sezone), možda bi mladi obrazovani ljudi odgodili ili u potpunosti odustali od odlaska u inozemstvo.

Premda ne preočito, liste poskupljenja se pomalo reduciraju, barem što se tiče grada Zagreba na koji se ovo istraživanje i odnosi. Trendovi poskupljenja na godišnjoj komparativnoj listi još su uvijek dominantni, no i oni se smanjuju. Na mjesečnoj razini trendovi pojeftinjenja preuzeli su primat pred trendovima poskupljenja. Ulaskom Hrvatske u EU ipak se ponešto popravilo stanje s cijenama u supermarketima. Svjesni smo činjenice da to prosječnom građaninu ne znači puno, no ako se analizira lista trendova pojeftinjenja u odnosu na lipanj ove godine (prije ulaska RH u EU), možemo zaključiti da su ti trendovi uglavnom povezani s osnovnim namirnicama kao što su brašno, ulje i šećer. Analiza cijena na godišnjoj razini pokazuje da je odnos trendova poskupljenja u odnosu na trendove pojeftinjenja 49:9, što je u odnosu na rujanskih 60:6, skoro dvostruko bolji rezultat.

Ako nas gore navedena činjenica ne može razveseliti, možda će nas razveseliti činjenica da se Hrvatska nogometna reprezentacija plasirala na Svjetsko prvenstvo u Brazilu. To će nas sigurno držati barem do sljedećeg očitanja cijena. Nadamo se da će tada trendovi pojeftinjenja biti još izraženiji.

Jeftinije sezonsko voće i povrće

Poput svojevrsne mantre, iz mjeseca u mjesec ponavlja se rečenica da su najveća pojeftinjenja u znaku sezonskog voća i povrća. Nažalost, samo na tim artiklima se i događaju bitnije stvari u odnosu na mjesec ranije. Analogno tome i najočitija poskupljenja su također na artiklima voća i povrća koja izlaze ili su već izašla iz sezone. Najočitija poskupljenja dogodila su se na tikvicama koje su skuplje u prosjeku za 60,45% te krastavcima koji su u odnosu na listopad skuplji u prosjeku za 49,61%. Raduje pojeftinjenje naranče (u prosjeku 36,77%), kupusa (u prosjeku 46,39%) i češnjaka (u prosjeku 38,96%), jer će nam u nadolazećoj zimi trebati puno jeftinih izvora vitamina i antioksidansa. Iznenadno pojeftinjenje Dorina čokolade s mljevenim lješnjakom (u prosjeku gotovo 21%), nije posljedica velikodušnosti proizvođača, već naprotiv, redukcije prijašnje mase sa 100g na 80g.

Sve trendove poskupljenja i pojeftinjenja u odnosu na listopad, ali i lipanj ove godine (prije ulaska Hrvatske u EU) pogledajte u preglednim tablicama.

Image



Image



Image



Image



 Niz trendova poskupljenja na godišnjoj razini, premda i dalje uvjerljivo nepovoljan, ipak se vidljivo popravlja. Ovomjesečni omjer 49:9 je i dalje u korist trendova poskupljenja, no gotovo dvostruko bolji od rujanskog 60:6. Na listi najvećih negativaca je žuti luk, krastavci, mliječni proizvodi. Trendove pojeftinjenja predvode osnovne namirnice, kao što su brašno, ulje i šećer što je ipak dobar pokazatelj socijalno najugroženijima.

Image



Image



 Ovaj mjesec zamijećena razlika između najpovoljnije i najnepovoljnije košarice iznosi 114,13 kn, što je 6,64 kn više nego prošli mjesec. Razlika, iako veća nego prošli mjesec, još se čini u okvirima prihvatljivoga. No, tih 114,13 kn razlike sasvim sigurno velikoj većini građana nije višak, nego nekoliko dana života više.


Getro i dalje najpovoljniji

 Što se tiče ukupne povoljnosti iskazane SM-indeksom, Getro uvjerljivo stoji na vrhu ljestvice povoljnosti. Plodine su treći mjesec za redom drugoplasirane čime definitivno pokazuju da su najveći konkurent Getrou za titulu najpovoljnijeg supermarketa. Kaufland je dulje vremena čvrsto trećeplasirani. Mercator je četvrti, Konzum peti. Interspar je pretposljednji, a Billa gotovo poslovično posljednja.

Image



 Razlika jedinične košarice najpovoljnijeg i najnepovoljnijeg supermarketa: 114,13 kuna

Image



 Što se tiče ukupne povoljnosti iskazane SM-indeksom, Getro uvjerljivo stoji na vrhu ljestvice povoljnosti. Plodine su treći mjesec za redom drugoplasirane čime definitivno pokazuju da su najveći konkurent Getrou za titulu najpovoljnijeg supermarketa. Kaufland je dulje vremena čvrsto trećeplasirani. Mercator je četvrti, Konzum peti. Interspar je pretposljednji, a Billa gotovo poslovično posljednja.

Preuzeto sa: Supermarketi.info