Nakon povratka s Cannes Lions Festivala razgovarali smo s Anom Burazer iz agencije iz Imago Ogilvy koji stoje iza pobjedničkog rada i prvog hrvatskog Lava.
Hrvatska je po prvi put na Cannes Lions Festivalu osvojila Lava. Što kažete na ovaj uspjeh?
Kada nam uspjeh donese kampanja prepuna dobrih emocija, onda je malo reći da smo ponosni i sretni zbog ovog postignuća. Kampanja koja je potaknula cijelu regiju da osjeća i dijeli ljubav proizašlu iz prekrasne priče o dvije rode, prerasla je okvire klasičnog oglašavanja i pokazala da kreativnost, baš kao i ljubav, ne poznaje granice. Samo takve, univerzalne i velike ideje mogu osvojiti Cannes Lions članove žirija, a upravo naša lavina dobrih emocija okrunjena je najprestižnijom svjetskom nagradom u marketinškoj i reklamnoj industriji, Cannes Lavom. Kad se uzme u obzir da su među prijavljenima najveće svjetske agencije i brandovi, ovo je zaista nevjerojatan uspjeh za Imago Ogilvy i Janu.
Kakvi su vam općenito dojmovi iz Cannesa?
Biti dio najprestižnijeg kreativnog festivala u kojem oglašivačka industrija slavi svoja postignuća zaista je neopisiv doživljaj za svakog kreativca.
Glamur i sjaj Cannesa u kombinaciji s bogatim programom festivala, vrhunskim predavačima i najvećim kreativcima iz industrije koji s vama čekaju u redu za predavanja, potpuno vas raspameti da poželite upiti svaki trenutak i baš sve što se nudi, a sadržaja je jako puno. Posebno zato što bi se reklo da je ovogodišnji Cannes Lions bio najveći i najmasovniji u povijesti ovog festivala.
Koji su vam se radovi predstavljeni u Cannesu najviše dopali i zašto? Jesu li pobijedili vaši favoriti?
Ovogodišnji radovi su jako dobri, a naš favorit je osvojio brončanog lava .
Naravno, među više od 43 tisuće prijavljenih radova našlo se briljantnih ideja, inspirativnih kampanja i izvrsnih radova koji će sigurno promijeniti svijet. Primjerice, opće oduševljenje je izazvala kampanja po imenu «Manboobs» za ranu prevenciju raka dojke. Kako bi zorno prikazali na koji način se pravilno vrši samopregled grudi, video spot umjesto ženskih, koje društvene mreže cenzuriraju, prikazuje muške grudi.
Kakvi su svjetski trendovi u oglašavanju?
Procvat tehnologije i drugačiji pristup proizvodima, oglašavanju i potrošačima promijenit će način na koji kupujemo, radimo, učimo i komuniciramo jedni s drugima.
Jedan od vodećih trendova o kojem se mnogo pričalo na festivalu ali i vidjelo među nagrađenim radovima je augumented (proširena) i virtual (virtualna) stvarnost.
Već prošle godine mogli smo svjedočiti VR kampanjama, no ovogodišnji radovi su pokazali ogroman potencijal ove tehnologije i njezine korisne i kreativne primjene u komunikaciji brandova i potrošača.
Jeste li saznali nešto novo na seminarima i radionicama?
Na festivalu koji je uključivao predavanja vrhunskih ad mana poput Davida Droge, Sir Johna Hegartyja, Marcella Serpe te gostovanja svjetskih zvijezda poput Anne Winotur, Willa Smitha, Iggy Popa i drugih, teško je ne saznati nešto novo i ostati ravnodušan. Radionice u manjim grupama te analiziranje nagrađenih radova s članovima žirija Cannes Lionsa zasigurno su doprinijeli silnoj inspiraciji i motivaciji s kojom smo se vratili u Hrvatsku.
Koji dio Cannes Lions Festivala vam je bio najkorisniji?
Osim odličnog rosea koji je poslužio kao dobra okrepa , teško je izdvojiti dio festivala koji je bio najkorisniji. Sedam dana bogatog festivalskog programa sa stručnim predavanjima, odličnim radionicama i panelima te revija najboljih od najboljih kako radova tako i kreativaca iz komunikacijske industrije učinili su cjelokupni dojam izvrsnim. A to će na koncu koristiti kao izrazito motivirajući faktor u našem daljnjem radu.
Možete li usporediti radove koje ste vidjeli na Cannes Lions Festivalu i radove koji su predstavljeni na Danima komunikacija?
Ako želimo proizvoditi vrhunsku kreativu i držati visoke, Cannes Lions standarde, onda sami sebi moramo postaviti letvicu više nego što mislimo da možemo preskočiti. Iz nagrađenih radova na Cannes Lions festivalu da se iščitati kako nam treba više hrabrosti da zakoračimo u nepoznato. Imagovo osvajanje prvog Canneskog lava otvara vrata svim domaćim kreativcima i agencijama kojima se mjesto među svjetskom oglašivačkom elitom činilo nevjerojatnim. Ali sad znamo, moguće je.
Smatrate li da je trebalo biti više prijava iz Hrvatske?
Veseli me što imamo dosta projekata koji su bili prijavljeni, što znači da su podrazumijevali hrabre i pametne ideje koje su agencije selektirale i smatrale vrijednim pokazivanja žiriju Cannes Lionsa.
Vjerujem da je prijava takvih radova i konkuriranje s najboljim globalnim radovima izrazito važna za razvoj kreativnog segmenta komunikacijske industrije u Hrvatskoj. Naravno, s ciljem da iduće godine osvojimo najmanje još jednog lava. Pa makar bio zlatni.
Razgovarao: Davor Balaško