Sigurno ste barem jednom u životu bili prevareni od strane drugih osoba. Najviše vas pogodi činjenica što ste se, bez obzira jesu li dotične osobe koje su vas prevarile vama bliske ili ne, dali "preveslati"... Koliko puta su vam u trgovačkom centru uspjeli prodati nešto što vam uopće ne treba, i koliko ste puta nasjeli na tv-prodaju, a da ste tog postali svjesni tek kad ste proizvod dobili, koristili ga dva dana i poslije toga ga najvjerojatnije bacili u podrum. Uzalud bačen novac, vrijeme potrošeno na čekanje, a netko iza tih kamera, telefona ... broji vaše kune.
Što je tvrtkama u interesu? Najljepše će vam ponuditi i klanjati vam se sve dok ne kupite njihov proizvod, a kada ga kupite i dalje će vas poštivati ali će ih biti briga što ćete i kako ćete vi dalje, jer su dobili ono što su tražili – novac. Vaš zarađen novac. Vi ste ti koji morate pokazati da ste čvrsti i da nećete nasjesti na marketinške trikove. "Zarez devedeset devet" je jedan od njih. Ljudi su navikli gledati okrugle brojeve. Pa s time i prvu znamenku. Ukoliko piše 199,99 zvuči primamljivo, ali ako piše 200, to već zvuči dosta... A tu pak nastupa i prava cijena proizvoda koja u pravilu duplo manja od one koja je izložena.
Tele i TV prodaja – Što se TV-a tiče, tu se najčešće nude sprave za vježbanje, nekakvi lonci i tu i tamo koje revolucionarno sredstvo za čišćenje ili farbanje zidova. Ukoliko zastanete malo i poslušate na kritički način primijetit ćete da je sve obasipano lijepim i obećavajućim riječima koji vam nude još neke dodatne pogodnosti ukoliko nazovete odmah, iako se ista reklama sa istim dodatnim pogodnostima i riječima vrti već godinama. Telefonska prodaja s druge strane je nešto manje opasnija ali opet će vas navesti da potrošite svoj novac. Ukoliko vas zovu kako bi vas anketirali, dopustite im. Najčešće se radi o statističkim tvrtkama koji žele samo nekoliko informacija od vas. No ukoliko vam pokušaju nešto prodati pristojno se zahvalite i poklopite slušalicu.
Trgovački centri – i njihovi suradnici. Sigurno ste barem jednom kupovali u većem dućanu i među policama se nalazila simpatična djevojka iza nekakvog pulta. Zaustavila vas je i nešto vam prezentirala. To je sve u redu dok vi na to ne nasjednete. Bilo da se radilo o mesnatim proizvodima, sokovima, pa čak i spužvama za pranje posuđa. Obratite pozornost jedino ako ste zaista mislili kupiti jedan od takvih proizvoda te usput možete dobiti i nešto gratis. No, ukoliko ste otišli samo po stvari sa popisa, ne skrećite s liste.
Opet s druge strane, razne firme nekada nude i proizvode za degustaciju, koji su također još jedan marketinški trik. Ljudi se često osjećaju dužno pa ipak kupe cijeli proizvod nakon degustacije jer im je neugodno samo otići. Zato prije shoppinga obavezno se najedite i kada kupujete nećete imati osjećaj da ste ikome išta dužni, niti se vraćati po još, i na kraju kupiti nešto po što niste došli.
Proizvođači najčešće iskorištavaju kupce na način da im ponude nešto za što im kažu kako postoji manji broj zaliha te ih na taj način privuku da kupe odmah i sada, što je općenita ljudska potreba - kada nešto zažele moraju to imati istoga trenutka. Pokušajte razmisliti prije nego vam bilo tko "uđe" u glavu. Zapamtite da je to Vaš novac, sve do jedne lipe i da je vaše pravo da odlučite hoćete li ga potrošiti ili ne. Nadalje, kada kupujete imajte na umu da ne dajete novac samo za taj proizvod već ga dajete nekoj osobi koja stoji iza svega toga.
I ono najvažnije, prije nego kupite uvijek se zapitajte pet osnovnih pitanja:
- Trebam li to zaista?
- Mogu li to dobiti negdje po jeftinijoj cijeni?
- Što još mogu kupiti za taj novac, a da mi se više isplati?
- Imam li već nešto slično tome?
- Imam li u planu nešto drugo kupiti za taj novac što bi mi bilo korisnije a trenutno potpuno zaboravljam na to?
Koliko ste puta i kako vi nasjeli na marketinške trikove?
(Mim)