Kvalitetna poslovna komunikacija

Učinkovita poslovna komunikacija je vrlo bitna za osobnu i poslovnu produktivnost

Kvalitetna poslovna komunikacija

Dobra komunikacija na radnom mjestu čini temelj odnosa među kolegama. Kako značajan dio vremena provodimo u radnom okruženju, komunikacija je bitna za održavanje mira i harmonije na poslu. Kako postati učinkovit u komunikaciji s kolegama i poslovnim partnerima, postala je važna vještina, koju bi svatko trebao pokušati unaprijediti.

Istina, vrlo je teško razviti dobre komunikacijske vještine, kao i odnose s kolegama na poslu. Uz nekoliko osnovnih savjeta vezanih za komunikaciju, vaše će se komunikacijske sposobnosti značajno poboljšati.

Pripazite na graniceZa početak, promotrite granice – svaka osoba drugačije reagira na osobna pitanja, stoga uvijek poštujte tu granicu. Pitanja o ljubavnom ili privatnom životu morate kontrolirati i odnositi se prema tim temama s poštovanjem. Koliko je to moguće izbjegavajte osobna pitanja koja mogu uvrijediti ili poniziti kolegu. Također, poštujte privatno vlasništvo svojih kolega – nemojte im uzimati stvari sa stola (makar se radilo i o bombonu) bez pitanja.

Ispunjavajte svoje obvezeU većini odnosa, osnova  na kojoj se temelje je držanje riječi. Stoga budite pouzdani. Ispunjavajte poslovne i osobne obaveze prema kolegama. Dođe li u pitanje vaša reputacija na poslu, vaši će vas suradnici poduprijeti, ukoliko je to potrebno.

Obratite pozornost na opuštenost u razgovoru s kolegama
Neki ljudi ili kolege su društvena bića koja uživaju u čavrljanju i neobaveznom razgovoru u radnoj okolini, dok se drugi striktno pridržavaju poslovne tematike. Obratite pozornost na opuštenost u razgovoru s kolegama. Primjetite li da vam sugovornik često gleda na sat ili je nemiran, skratite priču i prihvatite se posla, te tako dozvolite i njemu da radi ono što treba. Poštujte dragocjeno vrijeme na poslu. Svjesno posložite stvari na svoje mjesto, tako da koristite vrijeme za ono za što ste ga namijenili.

Pažljivo slušajte
U komunikaciji s kolegama, podređenima ili nadređenima, bitno je da obraćate pažnju na to što govore. Nekima od nas je lakše pričati nego slušati, pa je vrlo bitno da probate unijeti ravnotežu u to. Slušanje je jednako važno, ako ne i važnije od pričanja. Slušanje se ne ograničava samo na slušanje onog što vam kolega ili šef ima za reći, već vam i njegov govor tijela mnogo toga može odati. Kako bi poboljšali komunikacijske vještine na poslu, uzmite vremena i pažljivo slušajte. Probajte u cijelosti procesuirati vještinu slušanja, jer će tada vaši kolege shvatiti da cijenite i razumijete njihove misli i osjećaje. Stoga, obraćajte pozornost.

Bježite od tračeva
Komunikacija na radnom mjestu bi bila idealna i smirena kad ne bi bilo tračeva koji se šire uredima. Ljudi koji ogovaraju  druge iza leđa, vjerojatnije će i vas ogovarati. Stoga pripazite prije nego se upletete u neki trač. Čim se sretnete s takvim nečim, okrenite se na drugu stranu i ne uplićite se, bez obzira o kako sočnom traču je riječ.

Nesporazume rješavajte odmah
Ukoliko vas nešto muči, nemojte se bojati pitati. Upamtite, neshvaćena komunikacija često vodi većoj šteti. Stoga, trebate pitati kad osjetite potrebu, kad vam nešto nije jasno, kako bi spriječili daljnju poslovnu katastrofu i kako bi stvorili organiziraniju atmosferu.

Slušajte osjećaje
I konačno, slušajte vlastite osjećaje i ono što vam govore o odnosima na radnom mjestu. Ako vidite da nešto nije u redu, osjetite li prepreke u komunikaciji s nekim od kolega, probajte izgladiti stvari. Stalno vježbajte i održavajte komunikaciju kvalitetnom. Lakše je odmah raščistiti nesporazum, čim se pojavi, nego čekati dok problem ne eskalira u neprijateljstvo.

Učinkovita poslovna komunikacija je vrlo bitna za osobnu i poslovnu produktivnost, te kvalitetu rada. Možda će vam trebati mnogo truda i nešto vremena, no u konačnici ćete uvidjeti da se isplatilo.