Osim ako nisi sama svoja šefica (i prava sretnica), svakodnevno se nosiš s bezbroj ljudskih interakcija, a povremene neugodne situacije su neizbježne.
"Dio vašeg posla je izgradnja odnosa", kaže Lindsey Pollak, savjetnica u ljudskim resursima i autorica bestselera 'The Remix: How to Lead and Succeed in the Multigenerational Workplace'.
"A kada ti odnosi krenu naopako, dio vašeg posla je da ih popravite. U idealnom slučaju - uvijek bismo trebali uključiti naše suosjećajne, fleksibilne i improvizacijske sebe u te situacije". Osim što trebaš slijediti to zlatno pravilo, ovo su neki od njezinih prijedloga za izlazak iz uobičajenih uredskih sukoba:
Dijeliš radni prostor s osobom koja je jako neuredna
"Možeš se truditi koliko želiš, ali vjerojatno nećeš promijeniti navike te osobe", kaže Pollak.
Razmisli o tome što želiš. Postoje li načini da bolje podijelite zajednički prostor? Ili pokušaj reći svom kolegi (na jako pristojan način) da te nered ometa i što misli o tome da zajedno malo pospremite stol. Blagi poticaj mogao bi biti upravo ono što im je potrebno za pospremanje.
Posvađala si se s kolegom i sad je neugodna atmosfera
Možeš li jednostavno zaboraviti i nastaviti dalje? Lindsey govori kako je samo potrebno ignorirati neugodnost. Vrijeme i malo suosjećanja može zacijeliti sve rane, pa tako ii ovu. Međutim, ako osjećaš lošu vibru, pokušaj shvatiti što je neriješeno i kako to riješiti. Trebaš li se ispričati ili primiti ispriku? Dogovori kavu i popravi ono što možeš. Kako kaže Lindsey, najgora stvar koju možeš učiniti je izbjegavati kolegu.
Kolega cijelo vrijeme dolazi do tebe i pokušava pokrenuti razgovor. Ne želiš biti nepristojna, ali nemaš vremena za to
Pokušaj ustati kada dođe do tebe kako ne bi sjeo/la, i previše se raskomoti/la. Profesor komunikacija John Daly predlaže nošenje slušalica, koje šalju jasan znak da ne želiš biti prekidana. Također, on savjetuje da pripremiš nekoliko pozitivnih fraza unaprijed.
Primjerice: 'Joj, voljela bih razgovrati, ali imam hrpu posla' ili 'Zanima me priča, ali trenutno sam u velikoj gužvi. Hoćeš mi ispričati za vrijeme ručka?' Lindsey govori kako se trebaš fokusirati na ono što možeš ponudiiti, a ne ono što ne možeš. A kada i razgovaraš s kolegama (čak i kad ti se zaista ne da), razmišljaj o tome kao o investiciji - pet minuta na dan za održavanje dobrih odnosa.
Kolega se konstantno žali na posao, ali ti voliš svoj posao. Kako izbjeći uvlačenje u negativnost?
U ovom slučaju (ali i većini drugih), malo suosjećanja i uljudnosti može uvelike pomoći. Ako je problem okruženje u uredu, a ne samo ponašanje te osobe, mogla bi predložiti posjet ljudskim resursima. Podrži kolegu na način da pridoneseš malo više od samog slušanja žaljenja i izbjegavaj sukobe oko osjećaja koje ne dijeliš.
Jedan kolega te uvijek prekida dok govoriš
Podigni ruku kako bi signalizirala da još nisi gotova ili izbjegavaj kontakt očima s tom osobom dok govoriš i jednostavno nastavi pričati. Ili popričaj s tom osobom i pokušaj joj objasniti kako znaš da vjerojatno nije svjesna toga, ali da se često osjećaš prekinuto.