Što čini jednu zaposlenu osobu bolju od druge zaposlene osobe na istoj poziciji? Najčešće samo nijanse… Iako je vrlo često teško definirati upravo te „nijanse“, ponajprije kada je riječ o dugogodišnjim djelatnicima, ali kada se pita nadređene da ocijene svoje djelatnike, vrlo često ne samo da dolazi do izražaja sama učinkovitost, stručnost, predanost poslu, nego i svakodnevna komunikacija i korištenje određenih fraza koje su uobičajene, ali mogu trajno narušiti imidž dobrog djelatnika, pa možda i umanjiti mogućnost za promaknuće.
Evo što pametni djelatnici nikad ne govore, barem ne na taj način…
„To je način na koji se uvijek radilo.“
Ovo može biti pokazatelj nadređenoj osobi da ste lijeni, da loše prihvaćate promjene, pa makar one bile na bolje. I ako se zaista „oduvijek“ tako radilo nešto, znači da definitivno postoji mjesta za poboljšanje.
„Nema problema.“
Naravno, kada to kažete, drugim osobama zvuči odlično. No, jeste li zaista sigurni da neće biti problema? Kada naiđete na problem, ispast će da niste dobro upućeni u svoj posao, da ne znate procijeniti možete li obaviti određeni posao prije nego što prihvatite zadatak. Budite vrlo oprezni kada je u pitanju ta fraza.
„Mislim da imam smiješnu ideju… / Pitat ću glupo pitanje…“
To su fraze koje odmah umanjuju vaš kredibilitet. Pa makar uslijedila odlična ideja i „normalno“ pitanje, ljudi će steći dojam da imate malo samopouzdanja. Nemojte biti sam sebi najgori kritičar, niti je to način da pokažete svoju skromnost.
„Ovo će biti gotovo za trenutak…“
Koliko je trajanje jednog trenutka? Sekundu, pet sekundi, deset? Na taj način osobe mogu steći dojam da ćete brzopleto obaviti posao ili da jednostavno zavaravate sebe i njih o svojim sposobnostima. Umjesto te fraze recite: „Obavit ću posao u najkraćem mogućem roku.“ ili „Odmah ću početi to raditi.“
„To nije u mojem opisu posla.“
Zbog te fraze mnogi ljudi su „letjeli“ sa svojih poslova. Ako i zaista nije u vašem opisu, to ne znači da ne trebate obaviti zadatak, jer u suprotnome pokazujete da niste spremni prikočiti i pomoći, te da nečiji tuđi rad manje vrijedi od vašeg. Isto vrijedi za frazu: „Ne mogu…“ Nitko je ne voli čuti jer to je jednako kao da ste rekli: „Ne želim to raditi.“ Ako zaista ne možete obaviti neki posao, ponudite alternativu. Recite da ćete naučiti raditi taj posao, da ćete umjesto kasno navečer obaviti posao rano ujutro ili slično…
„Nije moja krivnja.“
Nikada nije dobro uperiti prstom kako biste sa sebe skinuli krivnju. Ako ste imali određenu ulogu, bez obzira kako malu, u stvari koja je posla krivo, priznajte je. Ako zaista niste krivi, budite objektivni i objasnite što se dogodilo. Držite se činjenica i neka kolege i nadređeni stvore vlastite zaključke.
„Mrzim ovaj posao.“
Zadnje što netko od nadređenih želi čuti jest da se žalite na svoj posao i da govorite koliko ga mrzite. Negativnost jedne osobe može loše utjecati na sve ostale zaposlenike, pa će vrlo brzo pronaći zamjenu za vas u obliku novoga i entuzijastičnog djelatnika koji će voljeti posao.
Foto: © Piotr Marcinski - fotolia