Razvojem kompjuterske tehnologije, posebno Interneta sve većem broju ljudi otvara se mogućnost rada kod kuće. Mnogi obrazovani ljudi otvaraju svoje tvrtke, te u nedostatku poslovnog prostora svoj privatni životni prostor pretvaraju i radni prostor, kako bi u prvim godinama rada uštedjeli na najmu i kupnji poslovnih prostora i svim drugim davanjima vezanima uz njih. Također, postoji sve više tvrtki koje imaju opciju rada kod kuće.
Ono što je sigurno, rad kod kuće definitivno je drugačiji nego što je odlazak na rad na neko drugo radno mjesto, te ima svojih prednosti i nedostataka. I dok na poslu neprestano imate nekog tko vam „visi“ nad glavom, imate kolege koji vam mogu pomoći (i odmoći) u poslu, postoji određena organizacija struktura, radni kodeks i sl. u uredu kod kuće vi sami stvarate pravila, što za neke osobe može biti destimulirajuće na brojne načine. Ako ste vi baš jedna od osoba koja ima tu sreću ili nesreću raditi kod kuće, evo kako možete ponovo uspostaviti red u svojem malom uredu.
Organizirajte se i ostanite organizirani
Vrijeme je da uspostavite organizacijski sistem ili ga pak poboljšate, ako ne možete držati korak s papirologijom, zadacima koje morate napraviti. Kako to učiniti, naravno vaša je osobna stvar. Ono što definitivno trebate učiniti je očistiti i organizirati prostor u kojem imate ured. Ovo je vrlo važno jer ćete si s time skratiti vrijeme koje vam treba da obavite neki posao, što će pridonijeti u smanjenju stresa. Analizirajte sami sebe i pronađite svoju slabu točku u menadžmentu vlastitog posla i shodno tome, pronađite potrebno rješenje. Naravno, najteži dio je provođenje vlastitih pravila, kad znate da ih možete i kršiti, bez sankcija.
Ono što si nikako ne možete dopustiti da se organizacijski potpuno izgubite, a jedan od načina samokontrole je mjesečni pregled događanja. Jedan dan u mjesecu (neka svaki puta bude isti dan) pregledajte listu stvari koje ste trebali učiniti, pregledajte dokumente, papire i sve s čime se rukovali posljednjih mjesec dana. Ako nije sve kako ste isplanirali, primite se posla i odradite što je potrebno.
Poštujte vlastita pravila
Vlastita pravila rada kod kuće ključna su za vašu ravnotežu između posla i života kod kuće. No, ako ih ne provodite, tada ona nemaju smisla. Dakle, na vama je dvostruka odgovornost. Ne samo da morate smisliti logična pravila, nego ih i samo morate provoditi. Zabilježite koje su vam slabosti i pokušajte se koncentrirati i samodisciplinirati oko tih zadataka. Ako vam sadašnja pravila koja ste si postavili ne odgovaraju, stvorite nova.
Postavite dugoročne, kratkoročne i dnevne ciljeve
Bez obzira na ciljeve koje ste si postavili, nećete ih uspjeti postići bez truda. Ponekad ćete određene ciljeve ispuniti vrlo lako ili ćete pak postići i više nego što ste si zacrtali, dok ćete drugi puta, posebno sad za vrijeme gospodarske krize, morati raditi dvostruko više samo da biste održali sadašnje stanje. Upravo zbog toga trebamo imati ciljeve. Dnevni i kratkoročni ciljevi moraju voditi k ispunjenju dugoročnog cilja.
Nosite se s ometanjima...
Ometanje može biti jedna od najvećih mana obavljanja posla kod kuće. Na vrhu popisa je obitelj, posebno djeca, zatim obavljanje poslova kod kuće, televizor, telefon pa čak i ležerna atmosfera. Identificirajte što vas najviše ometa i pokušajte riješiti ta ometanja.
Radite dovoljno
Na žalost, kao i svugdje, nitko ne može imati svaki dobar dan na poslu i punu produktivnost, a kod rada kod kuće to može biti još veći problem, jer ne postoji pritisak da morate doći na posao na vrijeme ili obaviti neki zadatak. Cijela organizacija vašeg radnog vremena je na vama. No, upravo ona količina posla koju trebate obaviti često je mnogo veća od količine za koju imate volju.
Potrebno je pronaći onu ravnotežu koja vam omogućuje financiranje, profesionalizam i ravnotežu između posla i kuće. Naravno, tu ravnotežu ponekad je vrlo teško postići. Bilo da radite sami za sebe ili pak za nekog drugog, postoji mogućnost da ćete raditi ili previše ili premalo.
Educirajte se
Jedna od loših strana rada kod kuće je što postoji mogućnost usporavanja profesionalnog napredovanja u poslu. Kada radite u uredu, svakodnevni razgovori, obavljanje različitih poslova, organizirana edukacija, dostupnost stručnoj literaturi može vam itekako koristiti u stjecanju novih vještina i u praćenju trendova.
Kod kuće, ta komponenta je često zanemarena. Ono što možete učiniti je da se pretplatite na stručne časopise, na Internetu pratite novosti u vašoj branši, družite se s osobama koje su u istom poslu, posjećujte konferencije i seminare...Učlanite se u udruge, komore i slične organizacije priznate u vašoj branši i budite s njima u kontaktu, postanite aktivan član zajednice.
Vrijeme samo „za sebe“
Rad kod kuće može vam oduzimati toliko vremena da uz obiteljske obaveze nećete imati niti malo vremena za sebe. Na vama je da organizirate slobodno vrijeme i provodite ga na način na koji vam najviše odgovara, bilo da je to neki hobi, čitanje i sl.
Uživajte s obitelji, ali i bez nje...
Morate priznati da ponekad je jednostavno užasno biti cijeli dan kod kuće na „dohvat ruke“ cijele obitelji. Kada vas po stoti puta prekinu u poslu, jednostavno bi najradije vrišteći istrčali iz kuće. Morate naučiti i cijelu obitelj da imate pravila oko rada kod kuće koja se odnose i na njih.
(vam)