Kako reći „NE“ svojem nadređenom?

Dobiveni zadatak ne smijete olako odbaciti, no ako je vaš nadređeni ima imalo voditeljskih sposobnosti i zdravog razuma, trebao bi razumjeti određene razloge nemogućnosti obavljanja zadatka

Kako reći „NE“ svojem nadređenom?

Vaš nadređeni upravo vam je dodijelio još jedan radni zadatak za koji jednostavno ne znate kako ćete ga stići odraditi. Možete li mu u tom trenutku reći „ne“? U teoriji, naravno da možete, ako imate dobar razlog za to. U praksi to je druga stvar. No, mi smo se odlučili držati te teorije jer vjerujemo da na svijetu, pa tako i na vašem radnom mjestu postoji onaj razuman i normalan šef.

Zbog toga smo pripremili nekoliko korisnih savjeta i pitanja na koje si definitivno morate postaviti prije nego što kažete „ne“ i naravno razloge zbog čega ne možete obaviti određeni posao i zadatak. Ako zaista imate vrlo dobar razlog za to evo kako to učiniti, a da na bilo koji način ne ugrozite svoje radno mjesto u tvrtki.


Koja pitanja postaviti?

Prije nego što kažete „ne“ svojem nadređenom, nemojte propustiti priliku preispitati sami sebe. Evo pitanja koja si trebate postaviti.
1. Radim li već na nekoliko jednako važnih ili važnijih zadataka, koji mi ne ostavljaju vremena da započnem raditi i ovaj zadatak?
2. Mogu li delegirati i ostaviti po strani neke druge zadatke tako dugo dok ne završim novi zadatak?
3. Hoće li taj zadatak učiniti štetu mojem dosadašnjem poslu?
4. Imam li dovoljno iskustva, znanja i vještina da obavim dobiveni zadatak?
5. Jesam li ja jedina osoba koja može uspješno obaviti taj zadatak?

Razlozi protiv

Odbijanje zadatka koji vam je vaš nadređeni dodijelio nije nešto što biste trebali olako učiniti. Makar se određeni razlozi za odbijanje mogu činiti vama vrlo važni, moguće je da vašem nadređenom ne igraju veliku ulogu. Kao na primjer:
1. Projekt se čini prekompliciran
2. Ovo mi nije u opisu posla
3. Baš se nalazim usred planiranja vjenčanja i ne mogu se fokusirati na ništa drugo i slične osobne probleme ili obaveze

Razlozi „za“

Kao što smo već naglasili, dobiveni zadatak ne smijete olako odbaciti, no ako je vaš nadređeni ima imalo voditeljskih sposobnosti i zdravog razuma, trebao bi razumjeti određene razloge nemogućnosti obavljanja zadatka.
1. Radni dan jednostavno nema dovoljno sati za obavljanje ovog zadatka, iako moram raditi prekovremeno.
2. Moj dosadašnji rad će biti zapostavljen ako ću raditi ovaj zadatak
3. Nemam potrebne sposobnosti za uspješno dovršavanje zadanog posla i/ili neću ga moći obaviti do zadanog roka.


Image




Kako reći „ne“?

Ako nakon promišljanja i razumnih argumenata pa čak i konzultacija s kolegama odlučite odbiti dati zadatak, budite spremni ponuditi valjane razloge svojem nadređenom. Samo „ne“ jednostavno neće biti dovoljno, jer to vas samo može dovesti u još veće neprilike. Morat ćete podrobno objasniti svoje razloge, kako bi vaš nadređeni shvatio da ste o tome razmišljali prije nego što ste došli s odbijenicom.

Ono što je ključno da ne čekate opet previše dugo s razgovorom, posebno ako je rok za obavljanje zadatka kratak, a zadatak vrlo važan. To će pak dati vašem nadređenom vremena da vas oslobodi određenih poslova, delegirajući nekog drugog za preuzimanje vašeg djela dosadašnjeg posla ili će vam pak dati dopuštenje da delegirate nekog tko će vam pomoći u obavljanju novog zadatka. Sve kombinacije između toga su moguće.

Ako je vaš razlog odbijanja zadatka, manjak vremena, pripremite listu drugih projekata na kojima radite i objasnite što točno trenutno radite. Naime, postoji mogućnost da vaš nadređeni nije niti svjestan koliko poslova trenutno obavljate.
Ako pak mislite da će vaš dosadašnji posao ispaštati zbog novog zadatka, objasnite to svojem nadređenom. Vjerujemo da će on cijeniti vašu iskrenost i predanost drugim projektima.

Ako pak mislite da nemate dovoljno vještina za obavljanje novog zadatka, priznajte to svojem nadređenom. Vjerujte, biti će mnogo gore ako kažete da znate što radite, a na kraju se ispostavi da to nije točno. Pitajte ga hoće li budući zadaci isto tako zahtijevati te sposobnosti i napomenite da biste ih rado savladali, samo da trebate određenu pomoć od osobe koja je više upoznata s tom problematikom.

Naravno, vi najbolje poznate svojeg nadređenog i kako „diše“. Oni koji imaju tu sreću da mogu razumno razgovarati s nadređenim osobama, vjerojatno i nemaju tolikih problema u tom području, jer vjerojatno u tom slučaju njihovi nadređeni vrlo dobro znaju što oni rade, kako rade i koliko rade.

Na žalost, svaki slučaj je zaseban, pa tako nema jedinstvenog recepta, osim da ništa ne radite hirovito, bez prethodnog razmišljanja. Ono što je važno da zadržite tu poslovnu ravnotežu, čija crta ide odmah između zaposlenosti i prezaposlenosti (opterećenosti). Nadamo se da ćete vi i vaš nadređeni donijeti pravu i pametnu odluku.

(vam)