Sama pomisao na stajanje na podestu i razgovor s dupkom punom dvoranom budi paniku u nekim ljudima. No dobro izvedeni javni govori/prezentacije mogu biti jedan od najefikasnijih načina za samopromociju.
Saznajte kako ćete se istaknuti u masi i kako ćete zadiviti svojim projektom. Pročitajte točke u nastavku koje će vam u tome uvelike pomoći.
Nemojte samo razgovarati o vašem portfoliju – nije dovoljno samo proći kroz portfolio. Dobra priča zlata vrijedi i navodi ljude da slušaju s više pozornosti; ubacite pokoju priču, neko mišljenje, možda anegdotu, uspone i padove, kako je došlo do projekta…
Obratite pozornost na publiku/slušatelje – lako je zaboraviti na vašu publiku. Obratite pozornost kome pričate, studentima ili profesionalcima. Dobra je ideja prilagoditi govor kulturnoj pozadini publike.
Znajte gdje je početak i gdje je kraj – uvijek imajte na umu gdje želite početi s govorom i na kojoj točki završiti tako će vaša prezentacija imati smisleni kontekst koji onda možete upotpuniti raznim pričicama u sredini.
Nemojte imati više od pet ključnih točaka – ako podijelite prezentaciju u točke lakše ćete zapamtiti ono najvažnije što želite reći.
Radite na vašoj prezentaciji – vježbom do savršenstva. Način vaše prezentacije je bitan bilo da držite prezentaciju ispred pune dvorane ili samo za jednog klijenta. Budite samouvjereni i iskreni jer ćete se tako najlakše povezati s publikom. Vježbom ćete također smanjiti tremu pred nastup.
Izbjegnite čitanje sa „šalabahtera“ – naravno da je u potpunosti prihvatljivo imati „šalabahtere“ ili bilješke, ali koristite ih samo za orijentaciju, kako ne biste zaboravili reći neku važnu činjenicu i kako biste se podsjetili gdje ste stali u vašem materijalu, ali nemojte nikako cijelu prezentaciju pročitati iz bilješki bez ikakve komunikacije s publikom.
Nemojte brzati i skrivati pogled – nemojte žurno proći kroz prezentaciju. Uzmite si pauzu gdje biste i inače zastali i komunicirajte s publikom. Nemojte skrivati pogled i mrmljati sebi u bradu.
Osim na pozornici, tehnike javnog govora su također korisne i izvan pozornice. Mogućnost samouvjerenog govora o vlastitom poslu/projektu recimo tijekom intervjua predstavlja razliku između dobrih i izvanrednih pojedinaca.
Preuzeto sa: Savjetnica.com