Obožavamo otkrivati odlične modne brendove koji nas svojim kreacijama odmah oduševe, a kada naiđemo na neki sjajan domaći brend koji uz to što je originalan promovira i hrvatski dizajn među strancima, našoj sreći nema kraja. Tako smo naišle i na Chicks on Chic brend koji nas je zaintrigirao sjajnim dizajnerskim rješenjima, funkcionalnom odjećom i zanimljivim materijalima.
Saznale smo da iza ovog brenda stoje dvije kreativne dame, Emina Štrkljević i Margita Videtić, koje su zaslužne za šarmantne kreacije koje su nas na prvu osvojile. Slatke haljinice, raskoš detalja, udobnost i profinjena estetika ono su što karakterizira komade Chicks on Chic, a mi smo morale provjeriti njihovu aktualnu ponudu koja se može pronaći u Designer Store Krug u Splitu kao i na istoimenom webshopu.
„Ideja za pokretanjem branda došla je još prije osam godina kada smo počele redizajnirati vintage odjeću. Cilj je bio ponuditi odjeću koja je unikat i odmaknuti se od uniformiranosti, a nama je redizajn predstavljao veliki užitak i beskonačnu slobodu. Poslije smo počele izrađivati vlastitu odjeću te modne dodatke uvelike inspirirane vintage odjećom. Modni dodaci su nas oduvijek zanimali u službi izražavanja razigranosti i znatiželje do najsitnijih detalja, a prvo što smo počeli izrađivati bile su torbe, ruksaci i kragne izrađene od kože. Mislim da svi koji poznaju naš rad znaju da su to bojama i detaljima bogati komadi“, objašnjavaju nam Emina i Margita za koje kreativni proces nastanka novih komada nikada ne prestaje.
Chicks on Chic odjeću kupuju žene svih dobnih skupina koje žele imati pomno osmišljen komad koji se ne može naći u još mnogo primjeraka.
„Koristimo prirodne materijale poput lana, pamuka i svile, jer prvenstveno želimo da se žena koja nosi naš komad osjeća izuzetno ugodno i nesputano. Prednost uvijek dajemo bojama i zanimljivim uzorcima tkanina“, govore nam ove dizajnerice čiji se komadi još mogu pronaći i u trgovini Croatia in a Box u Rijeci i u Komu u Splitu.
Uz to što su njihove kolekcije jako šarmantne i estetski privlačne, one su i cjenovno prihvatljive. S obzirom na to da se radi o limitiranim serijama proizvoda i da je svaki komad hrvatski proizvod napravljen od najkvalitetnijih materijala, cijena haljina, majica i bluzi ovog brenda nešto je viša od onih iz high street brendova, ali je zato i kvaliteta neusporedivo veća.
„Posebnost našeg brenda je da se bazira na filozofiji održivosti, zagovara slow fashion modu te se drži onih početnih ideja, vizura i temelja na kojima smo gradili brand. Mišljenja smo da je fast fashion izmakao kontroli i da se svi moramo zapitati kako nastaje odjeća koju kupujemo i koje su posljedice koje masovna proizvodnja odjeće nosi. Najviše smo ponosne na naš kolektiv KRUG kojeg vodimo uz kolegice i vlasnice brandova; Dott/Katarina Bilan i Little Wonder/Selma Štrkljević Mravak“, objašnjavaju Emina i Margita.
Iako im posao inače odlično ide, pandemija korona virusa pogodila je mnoge domaće dizajnere, poduzetnike i obrtnike, pa tako i prodaju Chicks on Chica. S obzirom da se poslovanje ovog brenda dosta oslanja na kupce koji dolaze iz inozemstva tijekom turističke sezone, tu se osjeti pogoršanje situacije, ali zato je sada sva pažnja usmjerena na webshop i online prodaju.
„Društvo definitivno može pomoći na način da što više podržava i kupuje domaće proizvode i na taj način potiče i održava hrvatsku proizvodnju. Sada nam je više nego ikada potrebna promjena u svijesti našeg potrošača. Država je na početku ove krize odigrala ok s mjerama za održavanje radnog mjesta, otpisom doprinosa i moratorijima na kredite i na taj način bar malo pripomogla u ovoj jako neizvjesnoj situaciji. Ne smije se zaboraviti na male obrtnike i podzetnike i potrebna je strategija poticanja domaće proizvodnje i općenito smanjenje uvoza“, govore nam ove kreativke kojima je njihovo bogato iskustvo rada u ovoj branši do sada pokazalo da su ljudi sve više osviješteni po pitanju održive mode te da sve više cijene domaći dizajn.
„U normalnim okolnostima prije pandemije možemo reći da je potražnja bila odlična i na uzlaznoj putanji, ljudi su se itekako osvjestili po pitanju održive mode. Sada smo primjetili da je online prodaja narasla jer ljudi možda čak i više nego prije žele podržati domaću proizvodnju i održivu modu. Ne možemo reći da nas sve ovo nije jako financijski uzdrmalo i bez prave sezone svakako ćemo osjetiti gubitke budući da naš dizajn dosta kupuju i stranci na proputovanju Splitom. Međutim mi ne gubimo nadu i početkom lipnja otvaramo naš Designer Store Krug sukladno svim epidemiološkim pravilima i veselimo se pokazati našim klijenticama i klijentima nove kolekcije. Da je situacija bila regularna Krug bi već od travnja bio otvoren i u punom pogonu“, pričaju nam.
Emina i Margita tako unatoč ovim neizvjesnim, teškim vremenima definitivno spadaju u skupinu optimista te se nadaju da će s vremenom sve sjesti na svoje mjesto i posložiti se. A dok čekamo da to tako bude, pogledaj naš odabir 10 divnih komada Chicks on Chica i uvjeri se još jednom kako je hrvatski dizajn doista poseban.