Primijetila sam slučajno, pregledavajući njegove bilježnice, iako jako, za moj pojam i preuredno piše. Više daje važnosti estetici nego točnosti, pa ne mogu procijeniti radi li se o brzopletosti, jer mu je rukopis uredan. Međutim izostanak slova je učestao, isto tako ne želi učiti, sjesti za knjigu, tako da veliki napor ulažem prepričavajući mu lekcije, jer na taj način zapamti gradivo, što vjerojatno i iskorištava. U govoru zna pobrkati padeže, ali i to sam pripisivala manjku čitanja knjiga i igranju igrica. Hvala. Mama H.
Poštovana, u ovoj dobi djeca bi već trebala biti vrlo samostalna u učenju osnovnoškolskog gradiva, roditelj bi trebao biti tu samo da pojasni nepoznate pojmove i da preispita je li dijete naučilo i shvatilo određeno gradivo. Prepričavanje lekcija, i to samo u određenoj količini, preporuča se samo kod djece koja imaju teškoće učenja.
Što se tiče izostavljanja slova uzrok može biti svakojak, može imati veze s teškoćama učenja (razlog zašto lakše usvaja lekciju kad ju čuje) ili se može raditi o čistoj površnosti u pisanju. Isto vrijedi i za nepravilnu uporabu padeža u govoru.
Ukoliko primjećujete da dijete, čak ni kad ga uputite da postoji pogreška, ne ispravlja pogrešno napisanu ili izgovorenu riječ savjetujem Vas da se obratite logopedu radi određivanja uzroka istog.
Stella Rožman, prof. logopedKabinet Korneo