Komunicira s nama tako da kad nešto želi, uhvati nas za ruku i dovede do te stvari. Primijetila sam da ne prati naš jezik komunikacije nego je ušla u svijet svoje komunikacije tipa aaa. Posjetili smo njezinu pedijatricu koja nas je poslala na ispitivanje sluha. Na što bi trebali posebno obratiti pozornost kod nje? U čekanju odgovora lijepi pozdrav i hvala najljepša. DH
Poštovana,
u dobi od približno dvije godine nije presudno koliko riječi dijete govori. Puno nam je važnije razumije li dijete govor. To znači da pažnju trebate obratiti na to ima li Vaše dijete pokaznu gestu (pokazuje li prstićem kao odgovor na postavljeno pitanje), pokazuje li na upit svoje ili tuđe oči, nos, uši, pokazuje li u slikovnici životinje i predmete na upit, pokušava li ponoviti neku riječ, ima li barem nekoliko riječi sa značenjem,... Svakako je dobar znak to što Vaše dijete usmjerava pažnju druge osobe na predmet ili aktivnost.
Sama činjenica da Vaša djevojčica slabo priča može i ne mora biti znak odstupanja. Ukoliko dijete ima razumijevanje govora, pretpostavljamo da će uskoro povećati i fond riječi.
Slažemo se s preporukom Vaše pedijatrice da ispitate sluh djeteta i na taj način uklonite mogućnost da teškoće sluha ometaju razvoj govora Vaše djevojčice.
Ukoliko u slijedećih 6 mjeseci ne dođe do napretka i širenja riječnika svakako Vam savjetujemo odlazak defektologu.
Stela Horvat, prof. rehabilitatorKabinet Korneo