
Zašto Hrvati obožavaju azijsku kuhinju? Ove žene poduzetnice znaju odgovor

Azijska kuhinja jedan je od omiljenih izbora Hrvata, pogotovo Zagrepčana. Potvrđuju to i podaci tradicionalnog godišnjeg ocjenjivanja najboljih restorana u Hrvatskoj - Wolt Awards 2023. koje provodi Wolt, vodeća digitalna aplikacija za dostavu u Hrvatskoj. Naime, prošle su godine drugo i treće mjesto u hrvatskoj metropoli zauzeli restorani s azijskom ponudom, s time da su se i godinu prije toga orijentalni lokali našli na pobjedničkom postolju.
No, nije Zagreb jedini grad koji je zahvatila
Povodom Međunarodnog dana žena, pričali smo s vlasnicama tri
Bonsai Sushi – savršen spoj kuhinje i poduzetništva
Bonsai Sushi „najmlađi“ je takav restoran na tržištu kojeg su prošle godine pokrenule dvije prijateljice, a svaka od njih u projekt je unijela dio svoje strasti – Ivana Vuletić prema poduzetništvu i Teutonija Đolo prema kuhanju.
„
U 24 sata koliko traje jedan dan one moraju obaviti kupnju namirnica, pripremiti kuhinju za radni dan, prekontrolirati namirnice u skladištu, nabaviti proizvode od dobavljača, s time da uz sve to mora biti još i čistačica, marketing stručnjak te voditeljica kreativnih radionica.
Nažalost, kao dvije žene na rukovodećoj poziciji, svakodnevno se susreću s predrasudama od strane pojedinih ljudi s kojima se susreću u cjelokupnom poslovanju. Međutim, kaže, znale su da neće biti lako i bile su motivirane i spremne za sve prepreke.
„
U konstantnom razvoju i promociji brenda jako su im pomogle platforme za dostavu, pogotovo Wolt putem kojeg od prvog dana grade povjerenje sa svojim vjernim korisnicima.
Sakura je opstala na tržištu unatoč pandemiji i potresu
I dok je Bonsai Sushi friško zakoračio na zagrebačko tržište, Sakura je već etablirala svoje ime kroz posljednje četiri godine rada. Lokal vodi Kineskinja Zhizhi Liao i ona je restoran pokrenula kobne 2020. godine kada je Zagreb pogodio niz katastrofa. Točnije, Sakura je svoja vrata otvorila tjedan dana nakon pojave virusa COVID-19 u Hrvatskoj, a nedugo nakon toga se dogodio i potres. Unatoč svim preprekama, kaže, nije odustala od svog sna.
„
Ona je u Hrvatsku došla 2008. godine, srednju je školu na talijanskom jeziku završila u Rijeci, a po preseljenju u Zagreb odlučila je otvoriti vlastiti restoran. Kako nam kaže, voli raditi u kuhinji, dok su joj pomoć u početku bili roditelji koji su pomogli i u uređenju interijera lokala.
Na meniju, pak, prevladava sushi te druga tradicionalna jela iz podneblja Japana, no na jelovniku se mogu pronaći i specijaliteti iz kineske te drugih azijskih kuhinja.
„
Chinawok – želja da se kineska kuhinja približi Hrvatskoj
I dok je Zhizhi svoj kulinarski projekt odlučila pokrenuti u Zagrebu, njena sunarodnjakinja Yalin Mao je izabrala Split kao svoju destinaciju. Kako nam kaže, puno je putovala po Hrvatskoj i jela u mnogo kineskih restorana u zemlji. Svi su joj bili dobri, ali ne i najbolji. Stoga je ona odlučila ispraviti tu nepravdu, a grad pod Marjanom joj se učinio kao savršena kulisa za taj pothvat.
„
Prvi restoran Chinawok otvorila je 2018. godine u trgovačkom centru City Center One s time da je ponudu bazirala na prilagođenim okusima kako bi ljudima što bolje približila hranu i kulturu svoje zemlje. I od tog prvog dana svako jutro postavi ispred sebe isti izazov – da radi više i bolje kako bi svojim gostima pružila najbolju kvalitetu i iskustvo.
Wolt promiče rodnu ravnopravnost
Sve ove žene su vlastitim trudom stvorile uspješne ugostiteljske projekte te na taj način približili azijsku kuhinju hrvatskim gurmanima. U širenju njihove gastro misije im uvelike pomaže Wolt Hrvatska, jer, osim što služi kao platforma za dostavu njihove hrane i proizvoda, također im pomaže u održavanju konkurentnosti na tržištu. Naime, Wolt u svom poslovanju promiče rodnu ravnopravnost među svim svojim dionicima na platformi, nevažno radi li se o korisnicima, partner dostavljačima ili vlasnicima restorana i trgovina.
„