Što nastaje kada se udruži jedan od najvećih i najoriginalnijih modnih dizajnera današnjice i poznata kuća luksuznog nakita?
Nastaju mala, čarobna remek dijela.
Riječ je o dva japanska branda.
Jednog zovu mađioničarem kad je u pitanju visoka moda, a ime mu je Yohji Yamamoto ( www.yohjiyamamoto.co.jp ).
Drugi je Mikimoto, poznata draguljarnica sa obiteljskom tradicijom izrade finog i skupog nakita već više od 100 godina, točnije 114 (www.mikimoto.com ).
Suradnja započeta prošle godine, prvi puta je predstavljena u srpnju 2007. na pariškom Tjednu visoke mode.
Iako nije svježa novost, svakako zaslužuje barem nekoliko redaka pažnje, jer njezin produkt ostavlja bez riječi i najtvrdokornije modne kritičare.
Besprijekoran Mikimoto biser središte je kolekcije i oko njega se razvija cijela priča. On je simbol savršenog oblika i jedinstvenosti (ne postoje dva ista bisera). Karakterizira ga magnetska privlačnost kojom očarava.
Upravo je zato Yohji Yamamoto odlučio fokus ove suradnje staviti na biser- od savršeno bijelog do najmračnije crnog.
Inspiracija je pronađena u dramatičnosti olujnog neba i nevremena.
Linija se sastoji od 29 komada nakita, koji su podijeljeni u tri skupine, odnosno tri teme: Moon (mjesec), Drop (kap) i Le Cri (krik).
Svjetlucavi diskovi bijelog zlata na najbolji način prikazuju bljeskanje mjeseca i magiju mjesečevih mjena.
Nemir valovitog oceana uhvaćen je u tamnom, mračnom biseru, dok je za dio nakita pod nazivom "Krik" inspiracija pronađena u istoimenoj Munchovoj slici.
Kolekcija kao cjelina je neobično živa, i priča svoju posebnu priču,a to je upravo prepoznatljiva karakteristika svega što Yohji iskreira.
Ove male skulpture trebale bi 2008. stići i na police ekskluzivnih dućana diljem Europe.
Ana Golubić