Dvije mlade djevojke, obilje kreativnosti i malo slobodnog vremena – recept je to koji se krio iza stvaranja danas poznatog domaćeg brenda unikatnih, ručno rađenih torba i ruksaka Kesa.Nikolina Pleić i Matea Markota sada već davne 2013. odlučile su stvoriti svoj brend torbi i to kako bi zadovoljile vlastite potrebe za ljetnim cekerima koje nisu mogle pronaći na tržištu.
„Na ideju o pokretanju brenda smo došle još 2013., bile smo tada na prvoj godini fakulteta i tražile smo nekakvu kreativnu protutežu našim izrazito tehničkim fakultetima. Istovremeno smo htjele kupiti obične cekere tj. platnene torbe s raznim motivima, no tada ih kod nas nije bilo u ponudi pa smo ih odlučile same izraditi. Krenule smo s jednostavnim šivanjem, učile smo od naših majki, a šivale smo na šivaćim mašinama koje su nam ostavile naše bake“, započinju djevojke svoju priču.
Od oslikanih cekera tijekom godina su stigle do izrade ručnih, velikih i izdržljivih ruksaka za skripte i laptope, pa se može reći kako je njihov brend rastao zajedno s njima. Diplomirale su i dokazale da se od hobija itekako da napraviti uspješan biznis samo ako se uloži dovoljno truda i volje. Sada svoje popularne torbe stvaraju u kreativnom studiju u Splitu, a njihova popularnost raste iz dana u dan.
„Dosta dugo je brend postojao samo kao naš studentski projekt, fokus nam je ipak uvijek bio na završavanju studija. Za to vrijeme smo radile na našim društvenim mrežama i stvaranju prepoznatljivosti, imale smo sreću što smo davno izabrale lako pamtljivo ime i specifičnu estetiku koju su ljudi mogli lako prepoznati. Otkako smo diplomirale, odlučile smo se ozbiljnije posvetiti brendu, a u tome su nam mnogo pomogli i poticaji za samozapošljavanje HZZ-a“, pričaju nam. I iako su se susrele s određenim poteškoćima, osobito administrativne prirode, Nikolina i Matea danas ponosno razvijaju svoj brend i trude se biti što konkurentnije.
„Nismo se nikad trudile nužno postići nekakvu "drugačiju" estetiku, jednostavno smo kreirale ono što bismo i same nosile. Mislim da je najveća razlika u odnosu na ostatak tržišta to što cijeli proces vodimo same. Od skiciranja, nabavljanja materijala, šivanja, fotografiranja, web shopa, odgovaranja na upite i konačno slanja paketa, sve to radimo same i mislim da je to ono što ljudi najviše cijene“, govori nam Nikolina te dodaje kako inspiraciju za svoje univerzalne, moderne modele crpe svuda oko sebe.
Od materijala, dizajna, ruksaka na prolaznicima, pa sve do putovanja – ove dvije kreativke inspiraciju dobivaju iz svakodnevnih stvari i trenutaka, a vrlo često i kroz rad na posve drugačijim projektima, pa se na kraju trude smisleno sastaviti sve te asocijacije i ideje u jednu kolekciju.
„Stil našeg brenda Kesa je minimalistički, jednostavan, a opet drugačiji i prepoznatljiv“, jednostavno kaže Nikolina te dodaje kako rade s materijalima koji nisu životinjskog podrijetla i na taj način potiču ekološku održivost.
„Najdraže nam je kad otkrijemo nekakav novi materijal koji ima osobine koje tražimo, a uz to ujedno i lijepo izgleda i ugodan je za šivanje. Tako trenutno imamo verziju klasičnog rolltop ruksaka od vodootporno obrađenog pamuka i planiramo taj materijal ukomponirati u još neke klasične modele“, otkriva nam.
Od jednobojnih minimalističkih modela, pa sve do oslikanih vrećastih ruksaka, Kesa torbe za svakoga nude ponešto, a izbor stilova i uzoraka doista je velik. Od ljetnih komada od pamuka, pa sve do umjetne kože, Kesa torbe odišu minimalizmom, praktičnošću i svevremenskim dizajnom, pa su zato iznimno pogodne za svakodnevno korištenje.
Posebno je impresivno to što unatoč (pre)zasićenom tržištu kojim dominiraju high street brendovi, domaći dizajn uspijeva opstati, a s godinama postaje i sve traženiji. Iako se teško nadmetati s niskim cijenama brendova koji svoje modele izrađuju u milijunskim brojevima, sve veća potražnja za unikatnim, ručno rađenim i kvalitetnim proizvodima dokazuje da se i tržište u Hrvatskoj mijenja.
„Ljudi sve više cijene mali domaći dizajn jer polako dolazi do zasićenja velikim mainstream brendovima. Današnji kupci traže transparentnost i izdvojit će više novca ako znaju da svojom kupovinom pomažu opstanak nekog malog brenda“, objašnjava Nikolina.
S obzirom na sve rečeno i viđeno, možemo jedino zaključiti kako jedva čekamo novu proljetnu kolekciju Kesa torbi i ruksaka.