Andreja Latinović Kler i Radmila Grba vode šarmantnu trgovinu s vintage komadima u samom centru Zagreba. Ovaj raj za svaku ljubiteljicu prošlosti i originalne odjeće, sakriven u jednom prolazu u Jurišićevoj ulici, ljetos je proslavio deveti rođendan što je samo dokaz da ga žene vole. Razgovarali smo s ove dvije dame o tome kako se razvijao njihov posao, ali i kako one doživljavaju modu.
Andreja i Radmila su prijateljice, već deset godina i poslovne suradnice, a "Ulični ormar" je njihov drugi dom. Mjesto gdje su sklopile mnoga prijateljstva, ali i gdje se stalno vraćaju isti kupci. Ideja o zajedničkom dućanu je došla spontano, uz druženje i maštanje jer su obje voljele starine. Tijekom studiranja željele su nešto raditi za sebe, a uz zajedničke interese polako je došlo do realizacije ove ideje.
Za početak smo ih upitali kako bi one opisale svoj dućan ljudima koji će tek doći kod njih.rekle su nam.
Vintage odjeću vole sve generacije, ali nas je ipak zanimalo tko najčešće zalazi u njihov prostor. "U naš dućan dolaze nam apsolutno sve generacije, ali recimo da mlađe i srednje generacije više kupuju. Dok nam starije često dolaze iz nostalgije i prisjećaju se mladosti. To nas posebno raznježi", kažu dalje.
Uloviti lijep i dobro očuvan komad odjeće koji dolazi iz nekih davnih vremena nije lako. Tako su Andreja i Radmila kao detektivi koji prelaze granice, ali osluškuju što se događa u susjedstvu. "Za dobar vintage ulov spremne smo sjesti u auto i voziti se kuda god je potrebno. Putujemo puno i to je dio ovog posla, a i najuzbudljiviji. Svakako bude uvijek u Ormaru i komada s naših prostora, rado se odazovemo ponudama naših građana."
Danas smo svi više ekološki osviješteni i počeli smo mijenjati način razmišljanja. Nije važno imamo li pun ormar odjeće, nego koliko je kvalitetna, kako je izrađena i koliko će trajati. Zbog toga posljednjeg vala u modi u Zagrebu se otvorilo mnogo trgovina s vintage komadima i second hand odjećom. Andreja i Radmila kažu da i kod njih dolaze ljudi koji su počeli drukčije razmišljati. "Svakodnevno nam barem netko dođe tko nas je tek otkrio, potaknut ekološkom osviještenošću i promjenom u načinu razmišljanja. Vintage odjeća, osim što je unikatna, izrađena je većinom od kvalitetnih materijala koje danas više ne možemo naći. Rekli bismo da je kupnja vintagea višegodišnji dobar ulog, kako u vlastitu garderobu, tako i kao ekološki pozitivan doprinos. Nadamo se da će se u budućnosti tekstil na ovaj način reciklirati još više."
Njihova trgovina radi već godinama, a poznata je po tome što se kod njih mogu pronaći vrlo zanimljive haljine, ali torbice. "Definitivno možemo reći da se od prvog dana najviše traže vintage haljine, čak bismo se usudili reći da je Ulični ormar posebno i poznat po haljinama. A zadnjih nekoliko godina nam je jako popularan jeans, i to jednako i kod muških i ženskih kupaca, posebno Levis 501. Naravno, i torbe su uvijek velika strast ženama i dosta tražene".
Kažu i da svaka trendseterica može kod njih pronaći it komad koji želi, ali ovakvi dućani su posebno važni za sve žene koje žele imati jedinstven stil. "Budući da se modni stilovi stalno vraćaju i inspiriraju iznova dizajnere, vintage će uvijek zapravo biti i u trendu. Stoga, ako netko prati trendove, ne mora isključivo kupovati u dućanima s novom robom. Dapače, u vintage dućanu će vrlo lako pronaći nešto što je trenutno u trendu, ali posve unikatno, nešto što nema nitko drugi u gradu. Samim time su i za sve one koji žele izgraditi vlastiti stil, posve drukčiji i poseban. Vintage dućani idealan su odabir jer praktički je nemoguće pronaći dva ista komada odjeće, tako da vam je unikatnost zagarantirana."
Ove mlade žene koje u budućnosti žele otvoriti još jedan dućan, a možda čak i u drugom gradu, žele napredovati kao i do sada. Žele ispuniti svoj prostor uvijek novim starim divotama, ali ipak živimo u vremenu koje je vrlo neizvjesno i nismo se mogle ne dotaknuti teme kako održavaju posao tijekom pandemije i koliko im je utjecala na posao.
"Kao i svi, borimo se koliko god možemo u trenutnoj situaciji. Kada se dogodio prvi lockdown prebacili smo se na web shop. Naravno da time ni blizu nismo mogli nadomjestiti dućan, ali barem se nešto radilo i neki novci su 'kapali'. Najviše je to pomoglo za psihu, jer čovjek se ipak bolje osjeća kada radi nešto. Bez obzira na koronu, i dalje putujemo, ali uz maksimalne mjere opreza. Naravno, nešto manje se kupuje nego prije ove situacije. Ali opet, guramo nekako i s obzirom na to koliko neki poslovi trpe sada, i da su neki na žalost i zatvorili, ne smijemo se žaliti. Nadamo se da će ovo sve što prije proći i da će opet sve biti po starom."