Instagram vrvi zanimljivim dizajnerskim mikro brendovi koji se oglašavaju isključivo putem društvenih mreža, a unatoč tome što nemaju veliko financijsko zaleđe ni organizaciju korporacije, često postanu prepoznatljiviji i kupcima draži od velikih imena svijeta mode. Jedna takva priča dolazi i iz Kloštar Ivanića, malenog gradića u zagrebačkoj županiji u kojem su vrijedne i spretne ruke dizajnerice Martine Vasari stvorile torbice koje žele sve trendseterice u Hrvatskoj.
Unikatne, napravljene od recikliranog pamuka i u potpunosti pogodne prilagodbi za sve vaše želje, Mara Li torbice možete sukreirati i odlučiti koje nijanse boja želite, koji tip boda, ali i kako biste ih voljeli nositi. Ove zanimljive i šarmantne torbice ubrzo su postale pravi Instagram hit te se u dvije godine od no name proizvoda pretvorile u jako tražen modni dodatak.
Kao i s mnogim drugim dizajnerskim uspjesima, do stvaranja brenda Mara Li došlo je spontano. Martina Vasari otkrila nam je da se ideja pletenja torbica u njezinoj glavi rodila kada se prvi puta susrela s klupkom recikliranog pamuka, njoj do tada nepoznatim hoby materijalom.
„Materijal mi je bio vrlo zanimljiv i ugodan za kukičanje, pletenje, makrame, pa sam tražila ideju kako ga iskoristiti za neki zgodni modni dodatak. Prva pomisao je bila nakit, međutim od tog prvog klupka ipak je nastala torbica. Na oduševljenje ženskog dijela obitelji torbica je već pri prvom izlasku bila prilično zamijećena, dobila je sve pohvale prijateljica i vrlo brzo neplanirano i neočekivano dogodile su se narudžbe za napraviti još koji primjerak. Krug zainteresiranih je postajao sve veći, a ideje oko novih oblika i modela pljuštale su same od sebe te sam na nagovor kćeri, nećakinja i njihovih prijateljica, pokrenula stranicu na društvenim mrežama. Vrlo brzo hobi se pretvorio u mali, pravi posao“, otkriva nam Martina, čijim spretnim rukama treba nekoliko sati da iz klupka pamuka stvore prava mala remek djela.
Iako je Mara Li priča službeno pokrenuta relativno nedavno, Martinina ljubav prema rukotvorinama i pletenju seže u rano djetinjstvo. Promatrajući i učeći od svoje bake Mare, po kojoj je brend i dobio ime, kroz igru i druženje stekla je vještine pletenja, kukičanja i veza.
„Od malena me fasciniralo stvaranje uporabnih predmeta vlastitim rukama, a uz bakinu pomoć sve bilo lako i izvedivo. Uz nju sam naučila kako je moguće uz malo ideje i vještine napraviti svoj pulover, torbu, jastuk ili bilo koji uporabni predmet kakav nitko nema, a pri tome osjećati neopisivu radost i veselje“, govori nam Martina.
Iako je po struci ekonomistica, oduvijek je imala jako izraženu kreativnu stranu, a sada je postala pravi dokaz kako je hoby moguće pretvoriti u inovativnu i uspješnu biznis ideju.
Osim izrade torbica na jedno rame, Mara Li u svojoj ponudi ima i ruksake, cekere, malene torbice na rame, ali i vintage clutch torbice idealne za svečane prilike. S obzirom da serijska proizvodnja od recikliranog pamuka nije moguća, jer on nastaje od tekstilnih ostataka rezanih u trake pa je dostupnost jedne nijanse i debljine kratkotrajna, baš svaka Mara Li torbica posve je unikatna i neponovljiva, pa možete biti sigurni da, ako se odlučite za kupnju ovog modnog dodatka, ga nitko drugi u gradu neće imati.
Potražnja za torbicama stalno raste, a trenutno najpopularniji model je ruksak/torba.
„Zanimljiva je mogućnost kombiniranja jedne torbe u više različitih modnih kombinacija. Crna boja nam je najprodavanija kroz čitavu godinu i u gotovo svim modelima, a svako novo godišnje doba donosi i nove boje kao i interes za određene modele. Ovo proljeće nam dominiraju pastelno prljavo roze i krem puderaste nijanse“, otkriva Martina te dodaje kako je sjajan osjećaj poslovno uspjeti sa svojim brendom, no da je za nju puno bitniji užitak samog procesa stvaranja.
"Nema većeg užitka od uzeti kukicu u ruke i stvoriti novi primjerak. Heklanjem za mene briga, vrijeme i stvarnost nestaju, a sama činjenica i mogućnost da na taj način mogu zaraditi i živjeti od svog rada je ostvarenje sna. Voljela bih da to svatko iskusi, jer iako možda radim 10-15 sati dnevno, nema težine rada i osjećaja „moranja“, već čisti užitak. Neizmjerno sam na tome zahvalna i sretna“, kaže Martina.
Ljubav, trud i odlučnost pretvorili su Mara Li u uspješnu poduzetničku priču no Martina nam je otkrila kako je u plasiranju proizvoda bilo i nekih teškoća na koje je naišla.
"Jedina poteškoća kod plasiranja proizvoda ovakve vrste unikatnog ručnog rada u Hrvatskoj je postizanje adekvatne cijene proizvoda. Meni kao proizvođaču je daleko preniska i podcjenjujuća za uloženo vrijeme i potrebnu vještinu, a kranjem kupcu uglavnom je gotovo uvijek previsoka s obzirom na standard i šaroliku ponudu tržišta. Raduje me činjenica da je bez obzira na slabu kupovnu moć sve veći interes za kupovinom domaćeg, unikatnog i drugačijeg te upravo u tom dijelu tržišta tražim svoj dio“, rekla je Martina koja je društvene mreže iskoristila u svoju korist.
Promocija i prodaja putem društvenih mreža jednostavan je i efikasan način za doći u kontakt s potencijalnim kupcima, a zbog mogućnosti preporuka, recenzija i dijeljenja, dobar glas o proizvodu lako se i brzo širi.
Iako Martini ovaj posao još uvijek nije glavni izvor prihoda – ima velike planove.
„U ovoj godini planiramo intenzivniju sajamsku prodaju i pronalazak partnera za plasman naših proizvoda u većim gradovima hrvatske, a za budućnost želim da mi ovaj posao bude glavni i jedini, te da svaki dan radim ono što najviše volim“, zaključuje.
S obzirom na to da gotovo svakoga dana vidimo neku djevojku na cesti koja nosi torbicu Mara Li, vjerujemo kako će Martina uskoro uspjeti ostvariti svoje snove i postati zvjezdano ime hrvatskog dizajna.