Talentirana dizajnerica nakita, Gabrijela Kozarić već od srednje škole počinje sa svojim kreativnim radom, oblikujući predmete od gline, kože, vune pa i vrećica za smeće...
Prva iskustva i znanja izrade, oblikovanja i dizajna nakita stekla je u radu sa gđom. Arankom Njirić (ULUPUH - sekcija nakita) - 2000. i 2001.
2002. - Završila je verificirani tečaj izrade suvremenog nakita (sufinanciran od Ministarstva obrazovanja, kulture i sporta) u CEKAO - Centar za kulturu i obrazovanje (predavač: Relja Rajkovic - ULUPUH - kiparska sekcija) - 2002.
2003. - Kraće vrijeme je radila u Zlatarskoj radionici "Rodić" - Zagreb.
Nakit koji izrađuje najvećim je dijelom skulpturalan, a u svom radu koristi: srebro, bakar, mesing i zlato.
Kako biste definirali svoj rad, obzirom na maštovite forme nakita koje stvarate?
Rekla bih, prije svega, da su to objekti, a ne nakit. Moj pristup radu je kiparski. Radi se o manjim formama skulptura, ali mogu se promatrati i kao ukrasni predmeti. Moj pristup izradi nakita nije klasičan zlatarski, već inovativan, eksperimentalan i individualan, a plemenite metale kombiniram i sa kamenom i drvetom.
Koja vam je vrsta nakita najdraža?
Moj najveći izazov je izrada prstenja. Veza između zadane forme i slobode izvedbe me uvijek iznova okupira, a i tehnička je izrada jako zahtjevna. Na obuci su me upozorili da prvih 100 prstena ide u vatru, ali moj je već prvi rad završio na izložbi.
Koliko traje izrada takvog umjetničkog predmeta?
Ne počinjem sa radom, ukoliko ne mogu izdvojiti barem četiri sata vremena u komadu, u danu, a proces izrade može trajati i mjesecima. Često se javljaju tehnički problemi u izradi, zbog specifičnosti dizajna pa je potrebno tragati za pravim rješenjima. Ponekad se dogodi da krenem u izradu prstena, a on preraste u naušnice...Osim toga, umjetnički rad se ne može „stvarati na traci“. Mislim da bi me takav način rada brzo potrošio i da ne bih mogla izraziti svoje ideje do kraja .
Kada razmišljamo o nakitu, pred nama je uvijek blještavilo i sjaj, no postoji li i „druga strana medalje“?Većina ljudi smatra da je izrada nakita od plemenitih materijala posao u bijelim rukavicama i fizički nezahtjevan posao, ali upravo je obrnuto. On je vrlo naporan, čak i opasan budući da je, prilikom izrade nakita, u mojoj neposrednoj blizini vatra, plin i kiseline. Sva ljepota proizlazi iz matematike, kemije i fizike, uz kreativnost i spretne ruke. Oblikovanje plemenitih metala je fizički vrlo zahtjevno, a osobito zlata. Ja, kao žena, radije oblikujem srebro, jer je mekše i podatnije, a oblikovanje zlata u većini slučajeva prepuštam muškarcima.
Kakva je situacija na hrvatskom tržištu dizajnerskog nakita od plemenitih materijala?Na žalost, puno je uvezenog i lijevanog nakita, a najmanje dizajnerskih uradaka. Mali je broj škola u nas, a u inozemstvu su skupe i malo je informacija o njima. Dizajn nakita u Japanu i Španjolskoj je baš po mom guštu.
I za kraj, možete li nam reći kako je najbolje održavati nakit od plemenitih metala?
Nakit se održava posebnim tekućinama za čišćenje te posutpcima poliranja, ali kod kuće je dovoljno, za prvu pomoć napraviti smjesu soli, vode i sredstva za pranje suđa u emajliranom lončiću te nakit prokuhati. Ne savjetujem upotrebu četkica, jer oštećuju površinu metala. Nakit treba čuvati u kutijama obloženim tamnim tkaninama, bez izlaganja svjetlu i međusobnog dodirivanja pojedinih komada. Ja idem toliko daleko da srebro i zlato uvijek međusobno razdvajam.
Izložbe i sudjelovanja na skupnim izložbama te manifestacijama:
2007.
"Nokia cro a porter" fashion collections - sudjelovanje na reviji Ivone Martinko, proljeće-ljeto 2007
"Hrvatsko društvo dizajnera" - prijem u trajno članstvo (kategorija prijatelj)
"Vidi web top 100", 2006. - nominacija web stranice
2006.
"Zlatna poluga" - sudionik i finalist natječaja te nominacije u dvije kategorije: "Najbolji nakit godine"
i "Najbolji dizajner nakita"
"Light, electricity, energy" - sudionik i finalist natječaja za park skulptura u Litvi (Open-air art museum Europas Parkas)
"Saljsko kulturno ljeto" - izložba "Uresi ljubavi" u palace Guerini, crkva sv. Mikule - Sali, Dugi otok (organizacija i izlaganje u suradnji sa TZ Dugi otok)
"Galerija CEKAO" - izložba radova polaznika umjetničkih radionica "Od umijeća do umjetnosti" - Zagreb
Jet set magazin - fotoreportaža i intervju
2005 / 06.
Modni atellier "MAH"- Marijana Hrastar - Zagreb
2005.
Galerija "Trinity"- Dubrovnik
2003.
"Otvoreni atelier Lazer Lumezi" - Zagreb - ("Poziv na izložbu, izložba na poziv")
"Turistička zajednica grada Varaždina" - Varaždin - ("Poziv na izložbu, izložba na poziv")
"Arcotel Allegra" - Hotel "Branimir" - Zagreb
"Dubrovačka kuća"- Dubrovnik
Galerija "Dodir" - Zagreb
2003. i 2002.
2002.
"Umjetnički paviljon" - Zagreb, (narukvica "PREPLITANJE"- nominiran rad na natječaju
"Najbolji hrvatski unikatni nakit")
2001. i 2002.
"Ars longa vita brevis"- Dubrovnik
2001.
"Francuski institut", RED BULL natječaj (nominiran i nagrađen rad) - Zagreb
"Mediteran"- Mljet
2001. i 2000.
"Eufrazijana"- Poreč
"Kristal"- Zagreb