Prošli sam tjedan uporno pokušavala mailom kontaktirati moje kolege i prijatelje u Milanu. Bez uspjeha. Nije ni čudno jer se karavana iz New Yorka prebacivala u Pariz, ali via Milano. Svi u fashion businessu su na dispoziciji Camere nazionale della moda Italiana taj tjedan, a to znači okupirani svime što čini i jeste Milano Fashion week ili kako bi talijani rekli Settimana di moda. Taj tjedan u Milanu se živi moda. Svilate e feste (modne revije i zabava). Ono što je meni draže od klasične modne revije, ako takve uopće postoje, je event s temom: pozivi u modni salon ili butik u kojima se isto 'izlažu' modeli za predstojeću sezonu, na manekenkama, ali je puno intimnije. Tada vas gotovo uvijek i svuda počaste finger foodom i čašom šampanjaca ili pjenušca. Tu možete popričati sa svima, sklopiti značajna poslovna prijateljstva, nabaviti pozivnicu za neki dobar after party ili samo popuniti prazninu u želucu jer u tjednu mode ručak je obično, kako kaže moj dragi prijatelj Cristiano, 'liquido' (tekućina). Srećom da je u ovo vrijeme hladno pa imate priliku od Via Tortone do neke bliže ili dalje ulice s novim modnim događanjem ohladiti glavu. Kad bi bilo toplije (a često je u jesen) tad je društvo puno veselije. Ovakvo zimsko naglo zagrijavanje u toplim prostorima i s čašom pjenušca zna biti zabavno. I točno to mislim. Ne nasilno ili neumjesno, samo zabavno. Uobičajeno nedostupni ljudi se omekšaju i postaju puno pristupačniji, a manje kritični.
Dolce & Gabbana
No, tjedan mode u Milanu je završen i karavana nastavlja svoj put u Pariz, Milano ćemo ove zime zapamtiti po sjajanoj reviji Dsquared2 u kojoj je dvojac pokazao, osim iznimne sličnosti s Georgeom Cloonyjem, da se i dalje uspinju. Versus je ponovno jako naglasio crnu boju u odijevanju. A trendy dvojac Dolce&Gabanna su osim crne nastavili sa svime i svačim, no čipka još uvijek ili ponovno ostaje jedan od modnih izričaja. Od Prade do Ferragama, Laure Biaggioti, Missonija, Armanija i mnogih drugih manje poznatih, ali ne znači i manje zanimljivih, Milanski tjedan mode izbacuje novitete koje ćemo loviti tko gdje stigne.
Dsquared2
Tjedan mode je i tjedan businessa, ali onog show. Biti prisutan na nekim modnim revijama je pitanje statusa. Mnoge su revije ograničene na određen broj gostiju, a o afterpartyjima da i ne pričam. I ako se neko važno ime ne pojavi na listi, mnogi bi ljudi mogli imati problema. Uh! Kao u svakom businessu svuda ima smicalica, urota, spletki, tako i u modi, no špijunaža je u modi apsolutno normalna, ali i jednako tako opasna.
Missoni
Naime, možda nije poznata velika razlika u svijetu modnih dizajnera. Razlikuju se po onima koji 'sfila-ju', dakle, postoje oni koji imaju modnu reviju (sfilata) i oni koje ne (Talijani kažu: sfila o no/ nešto poput: izlaže ili ne). Modne revije su skupe, ne samo kod nas. Vjerujem da možete zamisliti koliko bi takvo veselje moglo koštati u Milanu, Londonu, Parizu ili New Yorku. Na taj se način i razlikuju. Dakle, postoje oni koji 'sfilaju' i oni 'drugi'.
Prada
Već sam taj izlazak na scenu onih koji imaju modnu reviju je svojevrstan uspjeh. No, svi oni koji to ne čine, ili bar ne u Milanu, jednako užurbano žive tjedan mode, a i nekoliko prije njih. Naime, svi pričaju o modi, televizija, radio postaje, novine, naravno, no zanimljiviji su oni kuloraski razgovori i kritike. Od zlobe do prenemaganja tipičnog za modni svijet.
Andreja Horvatić,
Savjetnica imidž konzaltinga
www.profashion.com.hr
Foto: Style.com