Međunarodni sajam rublja u Parizu

Donje rublje - društveni fenomen

Međunarodni sajam rublja u Parizu

Posljednje ankete  pokazuju da Europljanke na donje rublje godišnje potroše samo 100 eura, iako ovaj sektor tekstilne industrije uvjerljivo i sigurno pruža otpor aktualnoj svjetskoj krizi. Prošlogodišnja prodaja je više nego uspješna, jer se za prvih devet mjeseci 2008.g. ostvarilo 2,7 milijardi eura prihoda. Znači, poslovanje se povećalo za cijelih 9%, u odnosu na 2007. godinu.

Najupornije sljedbenice novih trendova rublja su djevojke i žene stare od 25 do 34 godine, ali mlađa generacija ljubiteljica ove vrste odjevnih predmeta, odnosno djevojke stare 15-24 godina, ulažu više u kupovinu, pa su im grudnjaci, tange, gaćice, spavaćice i pidžame kvalitetniji. Starija generacija u koju se ubarajaju žene od 45 do 54 godine, potroše  godišnje 108 eura za dopadljivo, donje rublje, izlažući se jedino planiranim izdacima!

Rezultati istraživanja o kupovini donjeg rublja su zabavni - pokazuju da 3/4 kupovine muškog rublja obavljaju- žene! Zatim, da velike brojeve grudnjaka kupuju-crnke. Njih 35%. Čak 66% kupaca grudnjaka s košaricama veličine A ili B su prave plavuše. Mediteranke pomnije biraju rublje od žena sa sjevera Starog kontinenta!

Image

Međutim iza brojeva i šifri nalazi se moda, običaji razdoblja i želje žena u skladu sa društvom u kojem je ljepota, postala moralna vrijednost.

Image

Ali ne samo to... pošto žene od donjeg rublja zahtijevaju da ih uljepša i pokrije nedostatke, te istakne prednosti njihovog tijela. Ne žele biti klonovi manekena iz revija i magazina, ali zahtijevaju ugodnost i udobnost. Svjetski "lungewear" je najbolji primjer za to. Ugodno, ali delikatno, rublje mora odgovarati i ispuniti sva očekivanja. Pa kada "panty" najavi vlastiti povratak, odmah se iznose reference poput Marylin Monroe ili Anite Ekberg, što je daleko od rublja koje su pod odjećom nosile bake.

Image


Prelude - pobjednik natječaja

Korzeti još uvijek imaju veliki broj sljedbenica koje se odabiru dramatične boje, duboke tonove poput ljubičastog i sivog, bordeaux ili plavog.

Image


Ling Selmak

Ali u crnom silueta postaje sublimirana, dajući utisak savršenstva. Rublje s tiskom je danas rijetko, pa se osjetio povratak ponovno pronađene umjerenosti, glamouroznog karaktera. Rado se upotrebljavaju moderna i tek otkrivena vlakna, koja se ne peglaju i koja se lakše suše.

Image


Lingerie Lou

Očit uspon odjela "loungewear" odjeće

Elise Anderegg

Odjeli donjeg rublja donose sve veće prihode, što označava kraj mode "papirnatih maramica" i uvođenja polaganije mode, bolje napravljene i raznolike. Izašlo se iz prijašnjih oblika, pa se predlažu improvizacije: odjeća se izlaže na satovima yoge, gimnastike, na ležerniji i prirodniji način. Godišnja doba se slažu sa kombi- hlačama od kašmira, jeansom i drugim, suvremenim materijalima.

Image


LINGADORE

Sama riječ je engleski izraz, a označava odjeću koja se nosi u zatvorenom, odnosno kućama i stanovima. Namijenjena opuštanju, osobnoj dobrobiti, ali na rafiniran i profinjeni način, čak i jako promišljen. To ovaj stil odvaja od već poznatog "homeweara", manje elegantnog, ali praktičnijeg. Zato dolazi u direktan doticaj sa hvaljenim "Pret-a-porter", pa se kupci, ponekad, izgube u različitim i obilnim izborima. Važno je da se trendovi neprestano kreću i usavršavaju, što sprječava ograničenja.

Image


Christian Cane

Pariz, prijestolnica kreativnosti

Image

Primjetljiv je porast "Concept-brandova", prikazanih na reviji donjeg rublja, koju Grad svjetlosti ugošćava po drugi put, u izložbenim prostorima smještenim uz Versajska vrata /Porte de Versailles/. Predlažu stalni razvoj različitih linija, nadahnutih svim tipovima žena.

Image


Ling

Nakana je moguća i ostvariva jer kreatori iz 108 zemalja, raspolažu izložbenim  prostorom od 42.000m2. Svaki dan se održalo 20 konferencija, po dva trend Foruma, isto toliko revija, praćenih "defileom događaja" , što je pokazivalo nova strujanja u području "ultra donjeg rublja"! Salon na vratima Pariza, posjetilo je oko 30.000 radoznalaca, ali i ozbiljnih kupaca, zapanjenih organizacijom, inovacijom te raznolikošću tržišta.

Image
Image


Simone Perele                                                Chantelle

Džana Mujadžić