Obožavamo male poduzetničke priče koje zrače uspjehom i kreativom, a upravo takva je i Kalla bags, brend nastao kao ispušni ventil i bijeg u kreativnost dizajnerice Petre Vukelić.
Nakon završenog Ekonomskog fakulteta i studija marketinga, Petra je odlučila otpustiti svoje kočnice te osnovati vlastiti brend ruksaka i torbi za svakodnevno nošenje, a za pokretanje cijele priče motivirala ju je prvenstveno – potreba.
„Ideja o pokretanju vlastitog brenda započela je iz vlastite potrebe za jednostavnim i funkcionalnim ruksakom, koji mi je bio potreban za ponijeti na duže putovanje. Na put sam htjela krenuti sa što manje prtljage, te mi je bio potreban manji ruksak koji bi mi stao u putnu torbu i koji bi mi bio praktičan za nositi svakodnevno, u bilo kojoj situaciji“, govori nam Petra, kreativna direktorica sada već popularnih Kalla torbi koje svoju slavu duguju društvenim mrežama, a osobito Instagramu, omiljenoj platformi za oglašavanje malih domaćih dizajnera.
Šarm i elegancija spojeni u jedno
Potreba spojena s ljubavlju i strašću za dizajn dovela je do toga da je Petra 2017. pokrenula Kalla bags i lansirala svoju prvu liniju šarmantnih, elegantnih i vrlo praktičnih ruksaka. Ručno rađeni ruksaci od veganske kože ubrzo su prikupili simpatije trendseterica, a činjenica da se radi o unikatnim primjercima dodatno je zainteresirala klijentice i pospješila potražnju.
„Po povratku s putovanja sam odlučila razraditi ideju, istražiti da li ima potražnje za takvim proizvodima i vidjeti koliko je cijela ideja održiva. S nekim osnovnim znanjem iz marketinga zanimalo me koliko toga mogu samostalno napraviti kod izgradnje i plasiranja brenda na tržište. Naravno, kreativne maštarije su jedno, a konkretizacija nešto sasvim drugo. U prilog brzoj realizaciji ideje je išlo to što sam po prirodi znatiželjna i nestrpljiva, stoga sam proces od zamisli vizualnog identiteta brenda do njegove realizacije nije dugo trajao“, priča nam Petra te dodaje kako joj doticaj s dizajnom nije bio posve novo područje, jer je već kao dijete osjetila dizajnerski poziv. Stoga je upisala i srednju školu za dizajn odjeće te naučila šivati, a kako je na studiju ekonomije stekla znanja o marketingu nije joj bilo preteško sve skupa spojiti u cjelinu i plasirati svoj proizvod na tržište.
No, nije sve uvijek teklo glatko…. Petrin dizajnerski put imao je uspona i padova.
„Do 18 godine razmišljanja i želje su se promijenile, kao i cijela percepcija modne industrije i struke općenito. Bilo je to vrijeme kada su se pojavile velike modne kompanije poput H&M-a i Zare, koje su agresivnim poslovnim planom preplavile naše i svjetsko tržište i promijenile cijeli koncept tekstilne industrije. Demotivirana tim činjenicama odustala sam od te struke i ne imajući pojma o tome čime bi se voljela baviti u životu, logično je bilo upisati Ekonomski fakultet. Na svu sreću, želja za stvaranjem i nekim kreativnijim izričajem je prevladala, te sam se ipak odlučila okušati u ovom području“, priznaje nam.
S obzirom na to kolikom jednostavnošću, ali i elegancijom odišu njezine torbe vjerujemo kako je i mnogim zadovoljnim budućim i prošlim klijenticama isto itekako drago da je Petra ipak poslušala zov kreativnosti i upustila se u ovu poduzetničku avanturu.
Drugačiji, temeljeni na ideji ekološke održivosti i limitirani brojem i bojom, Kalla ruksaci i torbe ne podliježu promjeni trendova, već su svojom estetikom bezvremenski te lako uklopivi u bilo koji stil.
„Misao vodilja brenda je od samog početka napraviti nešto što ne podliježe prolaznosti trendova, stoga se estetika brenda zasniva na jednostavnosti i minimalizmu koji ih samim time nadilaze. Dizajn Kalla brenda nosiv je neovisno o tome što je ‘in’ i što je ‘out’ ove sezone, te iza njega stoji odgovorna i održiva limitirana proizvodnja. Smatram da je pažljiviji i svjesniji način stvaranja smjer u kojem će današnja moda kretati sve više, stoga je to i poruka koju želim prenijeti i vlastitim brendom“, priča nam osviještena i odgovorna Petra koja za izradu svojih torbi koristi isključivo eko materijale i vegansku kožu.
„Kalla brend vodi se isključivo načelima spore mode te će kolekcije uvijek zadržavati na limitiranom broju proizvoda i na taj način doprinijeti u promicanju svijesti potrošača o održivoj proizvodnji“, dodaje Petra.
Elegantne Kalla torbe dolaze u nekoliko modela, pa se tako mogu kupiti Kalla ruksaci, ali i konvertibilne torbe koje su ujedno i ruksak i klasična torba preko ramena, a prošle godine Petra je lansirala i ljetnu kolekciju s torbama-vrećicama s romantičnim mašnama i poznatim „bucket“ torbicama od prirodnih materijala.
„Primijetila sam da su kupci najčešće djevojke i žene koje nisu pobornice trendovskih stvari i koje znaju sa jednostavnim stilom odijevanja i modnim dodatkom napraviti ‘statement look’. Jako me veseli što je raspon godina kupaca od 20 do iznad 50, smatram da su to djevojke i žene koje ne robuju trendovima već znaju što kupuju i cijene dizajn koji će uvijek izgledati suvremeno i neće gubiti na vrijednosti“, ponosno nam priča Petra za koju je moda oduvijek bila nužno vezana uz dobar omjer funkcionalnosti i zadovoljstva.
„Ideje i kreativnost za stvaranje novih modela pronalazim svugdje oko sebe, na ulici, filmu, na starim fotografijama i najčešće u starom bakinom ormaru među njenim i maminim sačuvanim haljinama i suknjama 70-ih i 80-ih godina. Mislim da mi je to oduvijek bila najveća riznica inspiracije. Volim naći komad odjeće koji je i danas nevjerojatno nosiv uz minimalne preinake. Vjerojatno je od tuda došla inspiracija za dizajniranjem modela čiju estetiku ne prilagođavam trendu, već želim stvoriti nešto trajnije“, objašnjava mlada dizajnerica.
Trudom, vizijom i sheranjem do uspjeha
Kao i mnogi drugi mali hrvatski modni brendovi, i Kalla bags je lansiran na tržište putem društvenih mreža. Velika vidljivost i olakšana mogućnost dijeljenja iskustava s proizvodima brenda mnogima je olakšala put do uspjeha, a Petra je posebno zadovoljna i brzinom kojom je njezin dizajnerski pothvat rastao.
„Uz dovoljno truda, originalne ideje i autentičnost danas možete puno brže doći do prepoznatljivosti i svoje ciljane skupine. Društvene mreže uvelike olakšavaju poslovanje, jer niste ograničeni ni mjestom ni vremenom te uz dobar poslovni plan i upornost, možete putem tih kanala promocije i distribucije ostvariti dobre rezultate i izgraditi svoj brend“, govori nam Petra.
Neovisno o tome odlučite li se na crni, nježno ružičasti ili koraljni Kalla ruksak ili torbu, ne ćete pogriješiti, a sigurno ćete dobiti i masu komplimenata za klasičan stil i funkcionalnost kojima ove torbe odišu. Čini se kako nikada nije bilo isplativije uložiti u hrvatske dizajnerske komade no što je to sad, a Kalla itekako dokazuje kolika je domaća potražnja za unikatnim, posebnim modnim dodacima.