Europski parlament je hrvatsku zdravstvenu kampanju „Prekrižimo rak vrata maternice“, koja se odvijala u siječnju lanjske godine, proglasio najboljom i najuspješnijom kampanjom u promicanju prevencije raka vrata maternice u Europi i dodijelio joj nagradu „Pearl of Wisdom Cervical Cancer Prevention Award“.
Taj uspješni zdravstveno-edukativni projekt inicirali su, organizirali i kroz kampanju proveli udruga „Nacionalni odbor za promicanje prevencije raka vrata maternice“ i tvrtke dm i GlaxoSmithKline, a pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva i Grada Zagreba. Vrijedno priznanje su u utorak u Bruxellesu u zgradi Europskog parlamenta primili doc.dr.sc. Ante Čorušić, ispred „Nacionalnog odbora za promicanje prevencije raka“, dr. Magdalena Grce, iz instituta Ruđera Boškovića i ispred Europske udruge protiv raka vrata maternice (ECCA), Vesna Elveđi-Gašparović s Medicinskog fakulteta, prof. Goran Grubišić, pročelnik Klinike za ginekologiju i porodništvo KB "Sestre milosrdnice", Marinka Akrap, članica Uprave dm-a i Martina Smetiško iz GlaxoSmithKlinea. Laskavu titulu za najuspješniju provedbu kampanje u cilju prevencije ove zloćudne bolesti i to u konkurenciji čak 44 zemlje uručila je dr. Jolanta Dičkute, članica EU Parlamenta i predstavnica udruge Politicans for Cervical Cancer Prevention (PCCP).
U ime hrvatske delegacije priznanje je preuzela Jadranka Kosor, potpredsjednica Vlade u čijem je resoru i zdravstvo. Ministrica Kosor je s te pozicije i sudjelovala na 3. Europskom summitu o raku vrata maternice u organizaciji Političara za prevenciju raka vrata maternice organiziranom u sklopu Europskog tjedna za sprječavanje raka vrata maternice na kojoj je sudjelovalo 120 ljudi, među njima parlamentarci zaduženi za zdravstvo, specijalisti za rak i predstavnici pacijenata.
Nagrađena kampanja se u Hrvatskoj odvijala lani u siječnju tijekom 2. Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice kad je dm u svojim prodavaonicama u cijeloj Hrvatskoj organizirao potpisivanje peticije za uvođenje organiziranih specijalističkih ginekoloških pregleda u sve europske zemlje. U samo jednom danu u dm-ovim prodavaonicama svoj je potpis na peticiju stavilo 28 122 građana, a Hrvatska je zahvaljujući zdravstveno-edukativnoj kampanji „Prekrižimo rak vrata maternice“, s ukupno 38 329 potpisa, pretekla sve 44 europske države koje su u istom tjednu organizirale istu peticiju. Tako veliki odaziv potpisnika peticiji organiziranoj u dm-ovim prodavaonicama nije slučajan, budući je dm samo par mjeseci ranije u kampanji istoga cilja već pokrenuo edukaciju o važnosti i načinima prevencije ove smrtonosne bolesti.
Zavidan broj potpisa na peticiji koje je provodila Europska udruga za borbu protiv raka vrata maternice (ECCA) i najbolji odaziv upravo hrvatskih građana u usporedbi s ostalim državama u Europi, govore kako su ciljevi zdravstveno-edukativne kampanje „Prekrižimo rak vrata maternice“ na kvalitetan način prepoznati u javnosti.
U okviru kampanje „Prekrižimo rak vrata maternice“, a koju je Europski parlament u obrazloženju nagrade nazvao najsveobuhvatnijom i najučinkovitijom, organizirani su i besplatni Papa testovi u Klinici za ženske bolesti u Petrovoj. Odazvalo se preko 600 žena od kojih mnoge nisu na pregledu bile više od tri godine. Time je kampanja pokazala kako žene o svome zdravlju žele i mogu brinuti ako su edukacija i organizirani pregledi, kao instrumenti nužni za prevenciju, također na djelu.
Osim potpisivanja peticije u svim svojim prodavaonicama, dm je 19. siječnja organizirao i cjelodnevno događanje u Avenue Mallu u Zagrebu, kojem su se pridružile brojne osobe iz javnog života, estrade, politike i sporta. Tom prilikom svoj su potpis na peticiju stavili i ministrica obitelji Jadranka Kosor, Milan Bandić, gradonačelnik Zagreba, Zvonimir Šostar, pročelnik ureda za zdravstvo i socijalnu skrb grada Zagreba, a i mnoge saborske zastupnice poput Marijane Petir, Milanke Opačić ili Gordane Sobol.