Nekada smo od kozmetičkih proizvoda zahtijevale da nam jednostavno pomognu nahraniti suhu kožu ili obnove ispucale vrhove kose, ali danas su nam zahtjevi postali malo veći. Sve više nas zanima porijeklo sastojaka kojima se njegujemo i kakav utjecaj imaju ne samo na okoliš nego i na radnike koji ih proizvode.
Jedan od najvećih problema s kojima se trenutno borimo je zagađenje okoliša plastikom. Prema podacima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, svaka osoba u našoj zemlji godišnje proizvede oko 386 kilograma smeća od čega je otprilike 22% plastika. Mnogo plastike koja se ne može reciklirati završi ne samo na odlagalištima otpada, nego i u okolišu. Kozmetički proizvodi jedan su od velikih izvora takvog plastičnog otpada jer je ambalaža često napravljena od plastike, a nerijetko su u nju i upakirani.
Svjesni smo da plastiku ne možemo u potpunosti zamijeniti ili izbaciti iz svakodnevnog života, ali postoji opcija koja nas može odvesti u dobrom smjeru. Proizvodnja ambalaže od reciklirane plastike jedno je od najboljih rješenja u borbi sa zagađenjem i jedno je od glavnih načela ekološke i etičke proizvodnje kozmetike.
Takva proizvodnja podrazumijeva transparentan i strogo kontroliran proces uzgajanja odnosno prikupljanja, nabave i prerade sastojaka koji nastoji što manje narušiti zdravlje planeta, ali i kvalitetu života ljudi uključenih u sam proces. Kako bi za proizvod mogli reći da je proizveden na ekološki i etički prihvatljiv način moramo krenuti od same nabave sirovina. Važno je ne samo da su te sirovine prikupljene iz održivih izvora, nego i da imaju pozitivan utjecaj na zajednicu koja ih proizvodi. Druga bitna stvar je pakiranje proizvoda koje bi trebalo biti izrađeno od recikliranih materijala te se u konačnici i samo moglo reciklirati. Treća stvar je kontrolirati i pokušati svesti na minimum količinu nastalih štetnih plinova koji se ispuštaju u atmosferu prilikom proizvodnje.
Kada odaberemo tako proizvedenu kozmetiku direktno utječemo na smanjenje nereciklirane plastike koja leži na odlagalištima te potičemo druge kompanije da se okrenu ekološkoj i etičkoj proizvodnji. Sami možemo sudjelovati u stvaranju trendova, ali i oblikovanju budućnosti Zemlje.
Upravo zato se sve više kompanija okreće ekološki osviještenoj i etički ispravnoj proizvodnji, a jedna od takvih vodećih tvrtki je Garnier. Iako već godinama proizvode sve više prirodnih formula i prvi su brend koji je popularizirao organske proizvode na masovnom tržištu, odlučili su otići korak dalje i promijeniti način kako funkcionira kozmetička industrija.
Tako je nastala Garnier Green Beauty inicijativa s ciljem radikalnog smanjenja globalnog utjecaja samog brenda na našu životnu okolinu. Do 2025. u cilju im je da svi Garnier proizvodi budu proizvedeni bez korištenja nereciklirane odnosno plastike te da budu reciklabilni, razgradivi ili višekratni. Tim potezom bi umanjili proizvodnju plastike za čak 37 tisuća tona svake godine. U sklopu inicijative Garnier se na globalnoj razini udružio i s dvije nevladine organizacije: , usmjerenom na ekološki utjecaj, i , usmjerenom na društveni utjecaj.
No pakiranje nije jedino što se mijenja. Svoje kvalitetne biljne i obnovljive sastojke do 2022. prikupljat će isključivo iz održivih izvora, dok će do 2025. svi proizvodi imati poboljšan utjecaj na okoliš. U okviru Solidarity sourcing programa osnažit će 800 zajednica diljem svijeta od kojih pribavljaju sastojke.
Kako bi i sama proizvodnja bila u skladu ekološke osviještenosti, Garnier je već uspješno smanjio emisiju ugljičnog dioksida u industrijskim postrojenjima za 72%, dok će sve tvornice do 2025. zahvaljujući uporabi obnovljivih izvora energije imati neto nulti ugljični otisak.
Pobrinuli su se da i mi kao potrošači budemo što bolje informirani, što je jedan od velikih ciljeva kompanije. Garnier će biti prvi brend koji će, u okviru velikog svjetskog programa L’Oréal za budućnost, implementirati novo etiketiranje proizvoda i informiranje o njihovom utjecaju na okoliš i društvo (Product Environmental & Social Impact Labelling). Cilj je da se putem etiketa na proizvodima potrošači informiraju i o utjecaju tog proizvoda na okoliš i društvokako bi donosili održivije izbore prilikom kupovine. Ovakav način označavanja rangira proizvod na osnovi njegove klase održivosti, na skali od A do E, gdje su proizvodi obilježeni oznakom A najbolji u klasi. Za kreiranje ove skale, uzeto je u obzir 14 faktora utjecaja na okoliš poput: nabave, proizvodnje, transporta, korištenja i mogućnosti za recikliranjem.
Sama činjenica da su velike kompanije poput Garniera prepoznale ekološki problem koji nam svima prijeti je veliki korak prema naprijed. Kada bi više kompanija slijedilo ovaj primjer i nama bi potrošačima bilo puno jednostavnije i pristupačnije odabrati proizvod kojim pomažemo u očuvanju prirode i etičkih vrijednosti.