Billy (Vince Vaughn) i Nick (Owen Wilson) prodavači su čije je karijere jednostavno torpedirao dolazak digitalnog doba. Pokušavajući dokazati da ih vrijeme nije pregazilo, usprkos nevjerojatno slabim izgledima uspijevaju se ubaciti u Google. No to je samo pola bitke. Sada se moraju natjecati sa skupinom najprobranijih mladih studenata i tehnoloških genija kako bi dokazali da je nužda doista majka svih izuma. Cijeli život unaprjeđivali su umijeće pregovaranja i prodaje, a sad su ta dvojica pripadnika generacije koja je vjerovala da ako marljivo radite i igrate po pravilima možete očekivati ostvarenje američkog sna odjednom bez posla. Billyju i Nicku istekao je rok valjanosti ili se barem tako čini. Otkrivaju da je u novom digitalnom dobu Google mjesto gdje snovi postaju zbilja, a kako bi zaradili priliku koriste sve vještine koje posjeduju kako bi se postali Nooglers, a kasnije možda i Googlers. Na putu ka ostvarenju ambicija, otkrit će da su uvijek imali Googliness – stalnu želju za traženjem, a da pobjeda nije uvijek u tome da se stigne prvi…
GOOGLERS, NOOGLERS i GOOGLINESS
"Pripravnici" je film posvećen onima koji nemaju sreće. Svima koji su pali, ali su se ponovno uzdigli. Onima kojima je rečeno da nisu sposobni, a dokazali su suprotno. Onima koji su se usudili nemoguće. Billy i Nick su u svijetu koji se promijenio, a oni se smatraju zastarjelima. U novom svijetu morate raditi više, uvijek biti svježi i razvijati nove vještine nevjerojatnom brzinom. U nastojanju da nađu svoje mjesto u digitalnom dobu, Billy i Nick namjerili su se na Google. Vaughn kaže: „Napravili su sve što treba i opet su izvukli kraći kraj. Sad će riskirati, slijediti san i biti dio nečega zabavnog, a ne samo nastojati platiti račune. Mislim da će se ljudi moći poistovjetiti, jer ovo je nešto što se događa mnogima.“
Shawn Levy se složio: „Mislim da je ovaj film izuzetno važan. Postoji generacija ljudi koji se osjećaju izostavljenima. I što činiti? Kako se promijeniti kako biste otvorili novo poglavlje života? Upravo to se danas događa, a istovremeno imate četvrtinu diplomanata koji ne mogu dobiti posao. Ljude s Yalea, Harvarda, Stanforda koji se bore za svako radno mjesto i to za poslove koji se ni ne plaćaju.“ Film je ipak prije svega humorističan i inspirativan. „Optimizam leži u poruci da svaka generacija može naučiti nešto od prethodne. Film nije samo duhovit, već i suvremen i optimističan“, kaže Vaughn.
Billy McMahon je rječit, pun energije i bistar. Kad izgubi posao u njemu se javlja strah, a tražeći oglase nailazi na rješenje - Google. „Billy smatra da je Google mjesto brojnih mogućnosti, mjesto gdje je sjajno raditi – mjesto s kapsulama za spavanje, stolovima za stolni tenis, igralištima za odbojku i brojnim mjestima gdje možete besplatno jesti“, kaže Vaughn.
Billy i Nick mudro su odabrali, jer je magazin Fortune proglasio Google najboljim poslodavcem čak tri puta. U filmu dobivamo priliku zaviriti u Google i njihovu dinamičnu i tehnološki naprednu kulturu. „Kad sam posjetio Google, projekt je postao uzbudljiv. To je tehnološki div koji svakog dana nastoji svijet učiniti boljim. Njeguju kulturu istinskog altruizma, koja inspirira, i to sam želio dočarati“, sjeća se Levy. „To je jedinstveno radno mjesto. Nema ureda, imate kapsule za spavanje, sobe za masažu, sastanke koji se odvijaju tijekom vožnje biciklima gradom i slično. To je kao Smaragdni grad. Velik dio filma bio je pružiti gledateljima uvid u taj nekonvencionalni svijet. Želja da postanete Googler kad tamo dođete je zarazna. Svi bismo dali otkaz i otišli tamo raditi, a ne moram reći da je snimanje filmova prilično sjajan posao. Kod njih je sve temeljeno na želji da se njeguje kreativnost i suradnja, a to su prave vrijednosti.“Vaughn dodaje: „Mislio sam da tamo pripravnici isto kuhaju kavu i obavljaju male zadatke, no tamo ih odmah ubacuju u posao.“
Googleu se od samog početka svidio koncept filma, a redatelj je želio raditi film samo ako su oni uključeni: „Omogućili su nam puni pristup njihovom kampusu. Google je pomogao u realističnosti i točnosti dizajna i jezika u scenariju. Svaki natpis koji vidite u filmu odobrio je Google. Htjeli su da film bude aspiracijski i dobroćudan. Bilo je tu puno uzajamnog povjerenja i rodilo se sjajno partnerstvo.“ „Prva osoba kojoj sam pristupio bio je Owen”, kaže Vaughn.„Mislio sam da bi bilo zabavno opet surađivati. On je jaku duhovit i odličan je glumac. Iskren je i ima istinsku otvorenost i poštenje.
Vaughn i Wilson inspirirali su se vlastitim tehnološkim neiskustvom. „Nije se bilo teško pripremiti za ulogu. Ne znam puno o računalima, a tek sam se u zadnjih par godina naučio služiti Internetom. Vince je jedna od zadnjih osoba na planeti koja je nabavila mobitel, pa je možda i gori od mene. Obojica pokušavamo držati korak s digitalnim svijetom.“
„Događa se sudar generacija. Imate lukave trgovce koji imaju iskustvo i pamet, ali kad se radi o inženjerstvu i kodovima oni nemaju pojma. I imate hrpu klinaca odraslih u digitalnoj eri, koji tek trebaju razviti socijalne vještine. Uz to, teško je prodavati maglu kad svatko klikom miša može sve provjeriti u sekundi, pa je teško muljati“, kaže Vince.
No svi će oni spoznati da im upravo kombinacija vještina treba za ostvarenje cilja. Umjesto korištenja vještina samo za osobni probitak, Billy i Nick iskoristit će ih kako bi ujedinili tim i uspjeli u Googleu. „Googliness je spremnost riskirati, baciti kocku, razmišljati izvan zadanih okvira i biti otvoren prema inspiraciji. To je kvaliteta kojoj svi teže“ kaže Wilson. „Googliness je izraz koji Googlers doista koriste kako bi opisali osnovnu osobinu ljudi koji tamo rade“, objašnjava Levy. „To je etičnost, inovativno razmišljanje, marljivost, odvažnost i snalažljivost.“
Izvorno ime: The Internship
Redatelj: Shawn Levy
Uloge: Owen Wilson, Vince Vaughn, Will Ferrell
Žanr: komedija
Trajanje filma: 119 minuta
Godina: 2013.