Opet je to doba godine. Najveći događaj za online shopping u Kini - a sve više i u ostatku svijeta - održava se upravo danas, 11. studenog.
Poznat kao Single's Day iliti Dan samaca, dan je kada je osnivač Alibabe (kineske multinacionalna tvrtke specijalizirane za e-trgovinu), Jack Ma, 2009. transformirao de facto praznik iz 'anti-Valentinova' za kineske samce u globalni shopping festival – i pritom zaradio milijarde dolara.
Kako je sve počelo?
Međutim, Dan samaca, započeo je još davne 1993. godine na Sveučilištu Nanjing kao dan za studente da proslave svoj samački život. Simbolično je odabran datum 11.11 zbog niza jedinica, odnosno jer podsjeća na četiri usamljena gola štapa. U Kini se ovaj praznik godinama slavio kao takav dok nije pretvoren u najveći online shopping day u Aziji.
Taj veliki dan koji brojni Kinezi čekaju cijele godine počinje u ponoć 11. studenog i traje 24 sata uz velike popuste koje pokreće glavna platforma u vlasništvu Alibabe, Tmall. U suštini, zamisli to kao azijsku verziju američkih rasprodaja za Crni petak i Cyber ponedjeljak - ali puno, puno veću.
Samo usporedbe radi, 2019. godine u Single's Dayu sudjelovalo je preko 180 tisuća brendova, ostvarivši profit od 30.8 milijardi dolara u prodaji u razdoblju od 24 sata. Nasuprot tome, Dan zahvalnosti, Crni petak i Cyber ponedjeljak iste su godine generirali ukupno samo 16.14 milijardi dolara bruto količine robe.
Iako na zapadu Single's Day nije ni približno velik praznik kao što je u Aziji, sve više brendova i kod nas današnji dan slave uz popuste, a mi smo u nastavku izdvojile neke od najboljih - od kozmetike pa sve do dodataka za dom.