Zagreb je 12. listopada 2013. bio osunčan jedinstvenom izložbom u Hrvatskoj – prvom hodajućom izložbom posvećenoj mačkama pod nazivom “Više radosti i veselja by Lunar&FRISKIES”. Zagrepčani i ostali posjetitelji grada koji su ove subote bili u šetnji imali su priliku sresti „hodajuće“ eksponate s vizualima mačaka koje je izradio naš poznati umjetnik i grafiter Lunar. Time je po prvi put u Hrvatskoj jedna izložba „dobila noge“ i došetala do svih ljubitelja umjetnosti i mačaka, umjesto da oni dolaze na izložbu, te s njima podijelila sreću koju mačke donose.
„Glavni lik svih izložbenih eksponata je moj dobar prijatelj Jinx, beskompromisno, pomalo bezobrazno i nadasve smiješno biće, velik, čupav i tvrdoglav, ali istovremeno umiljati mačak koji u potpunosti utjelovljuje pravu FRISKIES mačku“ – izjavio je poznati hrvatski umjetnik i grafiter Slaven Kosanović – Lunar.
Lunar je rođen 1975. godine u Zagrebu kao Slaven Kosanović i jedan je od graffiti pionira u Hrvatskoj. Član je Art directors cluba Europe, u karijeri je napravio nekoliko tisuća grafita, a radovi su mu objavljeni i u kultnoj knjizi „Graffiti world“. O svom radu, u kojem posebno mjesto zauzimaju likovi životinja, kaže: „Ostavljanje traga za sobom je vječna potreba čovjeka, razlika je samo u nivou razvoja ljudi. Neki to rade na jedan, a neki na drugi način. “
Izložba je održana kao središnji dio FRISKIES događanja na Zrinjevcu pod nazivom “Više radosti i veselja”, na kojemu je otkriven i glavni vizual izložbe – veliki Lunarov grafit dimenzija 3x2 metra. Osim toga, u sklopu programa koji je vodila Tamara Loos, najmlađi su posjetitelji imali priliku nacrtati svoju mačku i osvojiti FRISKIES poklon, dok su oni nešto stariji, sreću okušali u tomboli.
„Mi u Purini volimo iznenaditi vlasnike kućnih ljubimaca pa smo tako za njih osmislili ovo jedinstveno događanje kojim smo htjeli pokazati koliko su mačke voljeni kućni ljubimci, koji u svaku kuću ili stan unose radost i veselje. Osim toga, za sve ponosne vlasnike mačaka organizirali smo i foto-natječaj na Facebook stranici PURINE iz kojeg ćemo pet najboljih fotografija koristiti u promotivnoj kampanji Purina FRISKIES za 2014. godinu“ – izjavila je Tihana Bezmalinović, brend menadžerica Nestlé Purina.
Željka Bujan