Uređenje uredskih prostora od izuzetne je važnosti, jer većina zaposlenih baš u njima provodi minimalno osam sati dnevno. Moderno opremljen uredski prostor prati način rada i potrebe svojih djelatnika. Obzirom da se uvjeti rada i broj zaposlenika često mijenjaju, uredski prostor mora biti takav da se u njemu mogu brzo realizirati potrebne promjene - nužne za kvalitetu rada, ali i ugodan boravak zaposlenika.
Trendovi u uređenju uredskih prostora se mijenjaju ne samo obzirom na vrstu i stil uredskog namještaja već i kroz način koncipiranja radnog prostora. Suvremenom zaposleniku treba osigurati uvjete, koji će mu omogućiti pružanje maksimuma u realizaciji poslovnih planova. Osim toga, razvoj i primjena novih tehnologija u procesu rada, aktivno utječe i na organizaciju poslovnog tj. uredskog prostora.
Iz takvih potreba, razvili su se i najnoviji trendovi, koji na prva mjesta postavljaju oblikovanje prostora prilagođeno potrebama komunikacije i kooperacije, primjeni “high – tech” uređaja i opreme te osjećaju ugode u tako uređenom prostoru. Izuzetno važan faktor je komunikacija zaposlenika kako bi što jednostavnije dijelili i preklapali svoja znanja te tako zajedničkim radom postigli zadane ciljeve.
Nekadašnji „open space“ uredi, koji su bili veliki i potpuno povezani, zadržavaju ideju „open space-a“, na način da se stvara zoniranje, koje omogućava vizualnu komunikaciju, ali istovremeno jasnu zonsku podjelu u kojoj se zna tko gdje pripada. Formiranjem različitih zona, npr. radnih, poluotvorenih s mogućnošću zatvaranja za održavanje radnih sastanaka, „relax“ zona - u kojima zaposlenici mogu provesti vrijeme za odmor ili međusobno razgovarati o radnim temama, čine „open space“ dinamičnijim, zanimljivijim i šarmantnijim zbog različitosti, koje se pojavljuju unutar istog prostora.
„Open space“ postaje individualiziran u svojim zonama i na taj način se naglašava i individualnost pojedinaca iako se radi o timu i timskim poslovnim uspjesima. Kako bi se postigle brze i efikasne promjene kao i individualizacija zona, koristi se modularni namještaj i utičnice, sklopivi stolovi, spremnici na kotačićima, a pregrade u prostoru se rade od samog namještaja, rasvjetnim tijelima poput stojećih lampi, zelenilom i drugim polutransparentnim elementima.
Najnovija tehnološka rješenja i uređaji poput smartphonea, iPod i tablet PC-a, postaju sastavni elementi poslovne komunikacije, osiguravaju održavanje kratkih i efikasnih sastanaka kao i video konferencije, kojima se izbjegava skupljanje velikog broja ljudu na jednom mjestu. To ubrzava i pojeftinjuje donošenje poslovnih odluka. Ovakva tehnologija i uređaji omogućuju uređenje uredskih prostora u ležernijem interijerskom obliku.
Obzirom da se granice životne dobi zaposlenika do odlaska u mirovinu pomiču, povećat će se i broj miješanih timova u kojima će mlađi i stariji morati zajedno raditi. Kako bi se uspješno integrirali i surađivali, potrebno je osigurati kvalitetnu ergonomiju svakog radnog mjesta. Radni stolci s mogućnošću ergonomskog prilagođavanja svakom pojedincu, od izuzetne su važnosti. Optimlna veličina radnog stola, podesiva rasvjeta, mogućnost zaštite od buke, održivost u smislu mogućnosti recikliranja i ekološke prihvatljivosti materijala, uz sve nabrojano, samo su neki od elemenata, koje moderan uredski prostor mora osigurati svojim djelatnicima.
Boje i dizajn namještaja uvelike utječu na ukupan ugođaj uredskog prostora. Obzirom da u tvrtkama, koje prakticiraju „open space“ prostore, ima puno zaposlenika s različitim ukusima, trend zoniranja omogućit će da svaka grupa stvori lokalni ugođaj prilagođen svojim željama. Najnoviji trendovi ukazuju na human pristup uređenja uredskih prostora u kojima je najvažniji pojedinac i njegovo zadovoljstvo okruženjem u kome radi.
Monika Galović, dipl.ing.arh.
www.interijerNET.hr