Ana Kričković
Slavni na predstavljanju nakita Nenada Sovilja
Nenad Sovilj, najpoznatiji hrvatski dizajner nakita sinoć je u hotelu Esplanade predstavio svoju novu kolekciju Monument. Trinaesta po redu kolekcija obilježava i trinaest godina autorovog djelovanja, a osim nakita od epoksidne smole uključuje i haute joailllerie nakit od zlata, poludragog i dragog kamenja. Preko 200 štovatelja rada Nenada Sovilja sinoć je došlo pogledati prezentaciju nove kolekcije “Monument“ među kojima: Jadranka Sloković, Jelena Veljača, Tamara Garbajs, Tatjana Dragović, Iva Radić, Ana Buljević, Julija Nydal, Borna Kotromanić, Iva Šarić i brojni drugi. Večer je upotpunjena elektro pop senzacijom Nipplepeople koji su nastup otvorili pjesmom Monument. Naziv kolekcije, “Monument” dolazi od latinskog monere što znači sjećati se i sufiksa mentum koji se u latinskom jeziku koristi da se od glagola napravi imenica. Autor time želi naglasiti dva glavna obilježja kolekcije koja se bavi spomenikom kao simbolom vremena i trenutka u kojem je nastao ali i spomenikom kao objektom u prostoru. Spomenici obilježavanju neki period vremena i izazivaju emocionalnu reakciju onoga tko ih promatra. Vremena i okolnosti se mijenjaju, a spomenici ostaju kao trajni podsjetnik na njih. Monumentom nas želi podsjetiti na važnost življenja u trenutka, ali i na njegovu prolaznost. Kao glavna inspiracija ovaj put se javljaju dva najprepoznatljivija zagrebačka spomenika: Manduševac i Meštrovićev paviljon. S ta dva snažna motiva Nenad odaje počast svom gradu i vraća se na svoje početke. Kroz rad na kolekciji, dizajner fokus prebacuje na njihovu savršenu geometriju i simetriju te se dalje bavi isključivo njihovim oblicima. Više ih ne definira samo kao simbole već kao pravilni osmerokut iz kojeg dalje razvija razne druge mnogokute odnosno krug. Vođen pravilom da ideja koja se realizira postaje materija, autor je realizirao svaku fazu koja se dogodila tijekom punih jedanaest mjeseci stvaranja i na taj način nam prikazao čitav put kreacije od inicijalne ideje do kolekcije sa zajedničkim nazivnikom Monument. Zbog toga je ovo do sad najopsežnija kolekcija koja obuhvaća ogrlice, narukvice, naušnice, prstenje , broševe te po prvi put nakit za muškarce i nakit za tijelo. Prikazujući nam dvije suprotstavljene strane spomenika: hladni kamen od kojeg je napravljen i toplinu ljudskog bića prema kojem je napravljen, Nenad nam kroz kolekciju opisuje i svoja unutarnja suprotstavljanja koja su nam u konačnici svima zajednička, a koja čine cjelinu ljudskog bića: karakter ili osobnost. Suprotstavlja sunce bez kojeg ne može i koje predstavlja zlato i mjesec koji predstavlja srebro i noć koja je jedini period kad može raditi. Suprotstavlja savršenu geometriju kao odgovor na kaos, ego i duhovno, te na koncu muškarca i ženu- muškarca koji je dominantan u našem patrijarhalnom društvu i nježnu i delikatnu ženu kao njegovu jedinu snagu. Postav izložbe čini velika pozornica u Smaragdnoj dvorani na kojoj je centralno u obliku marquise reza dragog kamena izloženo 12 ručno rađenih vitrina i postamenata s nakitom. Oblik ovala koji čine postamenti asocira na ovalni smaragd na stropu po kojem je dvorana i dobila ime. Elementima poput scenografije, rasvjete, dima i glazbe dizajner posjetitelja uvodi u paralelni svemir mističnosti i i kontemplacije i time nakitu daje širi kontekst. Sama lokacija odabrana je kao jedan od najbitnijih spomenika grada Zagreba. Kroz svoju burnu prošlost hotel Esplanade bio je središte društvenog i političkog života i jedan od nosioca zagrebačke kulture i građanštine. Veliki Miroslav Krleža definirao je rub Oleander terase kao granicu Balkana, a u hotelu su se upoznali i zaljubili Nenadovi roditelji.