.
Kao što je to slučaj i s mnogim drugim račulanim programima za pomoć pri učenju, tako i muzički zahtijeva superioran softver koji će moći čuti i reagirati na glazbu koja se svira te donositi procjene je li neka melodija odsvirana pravilno.
Upravo takav softver nastoji izraditi konzorcij sastavljen od partnera iz šest europskih zemalja i to u posljednje tri godine. Konzorcij djeluje pod imenom Vemus projekt (Virtual European Music School) i nedavno je izašao u javnost s prvim rezultatima rada.
Koncentrirani na puhačke instrumente
Istraživači nastoje razviti učiteljsku strukturu i softversku platformu za početni i srednji stupanj učenja sviranja trube, flaute, saksofona i klarineta. Na puhačke su se instrumente fokusirali jer je puno lakše konstruirati sustav za monofone puhačke instrumente i zato što su istraživanja u njihovim zemljama pokazala da su puhački instrumenti najpopularniji među početnicima.
Tri scenarija učenja
Prvi scenarij ove vrste e-učenja je - samostalno vježbanje, gdje učenik svira zadanu melodiju kod kuće, bez pomoći učitelja. Vemus platforma učeniku javlja da li je određenu melodiju odsvirao točno.
Drugi scenarij uključuje učenje na daljinu, a namijenjen je onima koji žive daleko od svojih učitelja glazbe. Učitelj preko platforme može dati zadatke za sviranje, a učenik potom vježba, s time da mu program javlja u kojim dijelovima je odsvirao krivo. Kada učenik napokon bude zadovoljan odsviranim, preko platforme to šalje učitelju koji ga ocjenjuje i komentira napredak.
Treća situacija uključuje klasičan razred s učiteljem i nekoliko učenika, no razlika je u tome što djeca sviraju kraj svojeg PC-a, na kojem mogu pratiti izvedbu. Bežičnim putem svirana glazba se prebacuje na platformu, a program prati točnost odsvirane melodije.
Testiranja su počela
Svi instrumenti zajedno sa platformom već su testirani u nekoliko europskih zemalja, uključujući Grčku, Estoniju, Latviju, Švedsku i Rumunjsku, a komentari su bili pozitivni. Kraj projekta očekuje se krajem 2009. godine.
Prva korištenja Vemus platforme pokazala su da učenici uče brže, duže vježbaju i nauče više melodija od djece koja uče svirati na klasičan način. Navodno su interes već iskazali poznati europski konzervatoriji i glazbene škole. Sustav će se dalje unapređivati novim polifonim instrumentima i melodijama, ali još nije poznato kada će početi komercijalizacija projekta.
(JK, Izvor: AlphaGalileo)