Sve više škola u SAD-u uvodi 4-dnevni školski tjedan

Za razliku od pomalo kaotičnog i obavezama prenatrpanog ponedjeljka u nekim drugim dijelovima SAD-a, mališani u okrugu Peach države Georgije, ponedjeljkom se i dalje odmaraju, odlaze na igranje ili se druže s bakom i djedom

4c0ca51fe1b5a

. Više od 120 školskih distrikta u SAD-u uvelo je 4-dnevni školski tjedan kako bi u doba ekonomske krize uštedjeli novac.

Ideja koja je prvotno trebala uštedjeti visoke troškove održavanja škola i njenih djelatnika, pokazala je niz drugih benefita. Naime, djeca dobivaju sve bolje ocjene, imaju više vremena za učenje i više dolaze u školu no prije. Isto je i s učiteljima koji redovitije dolaze na nastavu, pa škola manje troši za zamjene koje su ranije bile problem.

Postotak učenika koji će završiti srednjoškolsko obrazovanje popeo se na 80%, što je više nego ikad u povijesti školskog okruga Peach.

Četverodnevni školski tjedan znači duži školski dan i više predmeta u jednom danu, no učenicima je ponuđena i pomoć nakon nastave u predmetima koji im idu teže.

Djeca koja nemaju gdje boraviti ponedjeljkom, imaju na raspolaganju razne organizirane programe u lokalnim crkvenim zajednicama ili dječjim igraonicama i klubovima, gdje također mogu dobiti pomoć u učenju. Cijeli program stoji nekoliko dolara dnevno po djetetu, odnosno mnogo manje nego 5-dnevni školski tjedan.

Obzirom da se 4-dnevni nastavni tjedan pokazao toliko uspješnim u svakom smislu, stručnjaci su odmah prionuli proučavanju njegovih efekata na uspjeh djece. Naime, za sada se uspjeh ovog programa temelji isključivo na anegdotama i ispovjestima pojedinih školskih kolektiva, ali nema znanstvenih činjenica koje bi potvrdile da je 4-dnevni školski tjedan učinkovitiji i bolji od 5-dnevnog.

Znanstvenica sa Sveučilišta u Southern Maineu, Christine Donis-Keller, kaže da se za sad jedino može reći da 4-dnevni školski tjedan ne šteti učenju i školskom uspjehu djece. Učitelji i ravnatelji tvrde da su djeca manje umorna i više fokusirana, što pridonosi boljim ocjenama i smanjenju broja izostanaka  s nastave. Neki roditelji pak tvrde da do znatnije uštede novca nije došlo, te da djeca zapravo pate jer nisu u dužem kontaktu s učiteljima koji im pomažu oko učenja.

Učitelji su uglavnom zadovoljni ovim aranžmanom jer imaju više vremena da se pripreme za nastavu, usredotočeniji su i lakše im je raditi s odmornijom djecom.

Ipak, zakon je u nekim državama dozvolio skraćivanje školskog tjedna, pa sve skupa možda najviše ovisi o dobroj organizaciji na lokalnoj razini. Na stručnjacima pak je da prouče cijeli slučaj kroz duži period kako bi mogli napraviti usporedbu ova dva modela i dati svoje generalno mišljenje.

(JK, Izvor: Parentdish.com)