Isto tako, mogu uzrokovati ili pogoršati probleme s inkontinencijom i urinarnim infekcijama, pokazalo je novo istraživanje u Velikoj Britaniji koje bi moglo biti zanimljivo i roditeljima čija djeca u hrvatskim školama koriste toalete ispod određenih standarda opremljenosti i čistoće.
Rezultati istraživanja pokazali su da djeca odbijaju koristiti toalete koji su u lošem stanju, pa mnogi zadržavaju nuždu cijeli školski dan dok ne dođu kući.
Takvo ponavljano zadržavanje nužde i izbjegavanje njenog obavljanja može dovesti do zatvora i problema s inkontinencijom (nesposobnost zadržavanja mokraće u mokraćnom mjehuru u razdoblju između faza voljnog mokrenja) te drugih poremećaja vezanih uz uporabu toaleta.
Toaleti u britanskim školama u najvećem su broju (oko 84%) ispod svakog standarda - slomljenih dasaka, bez sapuna i toaletnog papira, bez svijetla, razbijenih brava i vratiju koja se ne mogu zatvoriti, bez kanta za smeće te bez ikakvog nadzora odraslih.
Ukoliko u školi ne postoji posebna fontana s pitkom vodom, prljavi i neopremljeni toaleti uzrokuju i to da djeca tijekom dana ne piju dovoljno vode, što uzrokuje dehidraciju i mnoge druge probleme poput glavobolje, nemogućnosti fokusiranja i koncentriranja i slično. Sve zajedno može utjecati na lošije školske rezultate i smetnje u učenju.
Razgovori s roditeljima pokazali su da djeca koja i inače pate od inkontinencije, proživljavaju emocionalne padove te imaju manje samopouzdanja. Mnogi od tih problema mogli bi se izbjeći ili barem umanjiti kada bi škole imale kvalitetnije opremljene toalete, poticale djecu da piju puno vode i učinile toalete intimnijim mjestom te ih stavile pod nadzor odraslih.
Osim nedostatka novca, školske uprave najčešće se žale na to da djeca uništavaju toalete i da je nemoguće održati određeni standard. Ipak, stručnjaci smatraju da se i tome može doskočiti organiziranim nadzorom.
Istraživanje je objavljeno u časopisu Nursing Times.
(JK, Izvor: parentdish.com)