Također, oni uče vještine socijalizacije sklapajući prva prijateljstva i gradeći prve odnose s vršnjacima.
Roditelji im u tome mogu pomoći i potaknuti razvoj na niz načina, a jedan od najjednostavnijih i najzabavnijih je - čitanje priča.
Niz istraživanja pokazalo je benefite čitanja djeci, a najnovija je dokazalo kako djeca starosti 3 do 5 godina kojoj roditelji čitaju razne priče, pokazuju veću aktivnost u lijevoj dijelu mozga tj. u centru zaduženom za razvoj pismenosti i to kontrolom razumijevanja riječi, procesuiranjem jezika i vizualnom imaginacijom.
Već su ranija istraživanja pokazala da djeca kojoj se od najranije dobi čita imaju zrelije i bolje govorne vještine, ali ova je studija po prvi puta dokazala da slušanje priča koje čitaju mama ili tata može biološki promijeniti mozak djece. U istraživanju su korištene snimke magnetske rezonance u stvarnom vremenu, odnosno pratile su se promjene na mozgu kod djece u trenutcima kad su im se čitale priče.
"Čitanje priča mijenja dječji mozak, čak i u vrlo ranoj dobi", kazala je dr. Tzipi Horowitz-Krautz, koautorica studije i direktorica programa Centra za proučavanje čitanja i opismenjavanja pri Sveučilištu u Cincinnatiju. Dodala je i kako čitanje priča pomaže djeci da se pripreme na akademsko učenje te u interakciji s vršnjacima.
Što se djeci više čita i što su više okruženi knjigama te vide dobar primjer u roditeljima, njihov je mozak aktivniji, posebno u onom dijelu koji je zadužen za pridavanje značenja riječima te kombiniranje značenja s vizualnim imaginarijem.
Studija ne kaže koliko često i koliko dugo bi roditelji trebali čitati mališanima, no Američka akademija pedijatara čije smjernice slijede sve razvijene zemlje, pa tako i Hrvatska, preporučuje da roditelji svakog dana odvoje barem nekoliko minuta kako bi djeci pročitali barem jednu pričicu.
Čitanje priča djeci je zabavno, važno i još jedan način da se roditelji čvršće povežu sa svojim mališanima i objasne im preko priča svijet koji ih okružuje.