Jučer je u Maloj dvorani KD Vatroslava Lisinskog u organizaciji udruge IDEM (Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama) održana 2. konferencija „Podrškom do škole za sve“. Cilj konferencije bilo je objedinjavanje dosadašnjih iskustava u organizaciji stručne podrške školama u obrazovanju djece s teškoćama te provjera njihova učinka.
Konferencijom je završen projekt “Mobilni stručni tim – podrška uključivanju djece s posebnim obrazovnim potrebama“ kojeg je u okviru programa PHARE 2006. financirala Europska unija, a provodila udruga IDEM u partnerstvu s Gradskim Uredom za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba.
Cjelokupni projekt započet je 2008. godine s ciljem ostvarenja redovne škole dostupne svoj djeci. Projektne aktivnosti obuhvaćale su mobilne stručne timove za sustavnu podršku učiteljima i asistentima u nastavi, asistente koji s djecom s teškoćama rade izravno te programe edukacije za predškolske stručne suradnike i učitelje. U sklopu projekta izrađeni su i provedeni programi cjeloživotnog učenja koji obuhvaćaju:
• vikend edukacije učitelja osnovnih škola u trajanju od 80 sati
• edukacije stručnih suradnika predškolskih ustanova
• iskustvene radionice za učitelje
• savjetodavnu podršku mobilnog stručnog tima učiteljima i asistentima u nastavi
• rad asistenata u nastavi
• stručne supervizije mobilnih stručnih timova i asistenata u nastavi
Na samom otvorenju konferencije Darko Kobetić, izvršni direktor Udruge IDEM pozdravio je sve okupljene i istaknuo je važnost osnivanja centara podrške kao cilju osiguravanja standarda školovanja učenika s teškoćama i zaključio: „Provedbom modela edukacijskog uključivanja pomoću asistenata u nastavi i mobilnih stručnih timova podiže se kvaliteta života, kako učenika s teškoćama, tako i njihovih obitelji i vršnjaka.“
Na otvorenju su se svim prisutnima krakim pozdravom obratili i predstavnik Delegacije Europske komisije u Republici Hrvatskoj g. Erol Akdag, predstavnik Središnje agencije za ugovaranje i financiranje programa i projekata Europske Unije g. Ivan Serdarušić te predstavnik Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske g. Jaša Jarec.
Prof. dr. sc. Ljiljana Igrić, voditeljica projekta, izrazila je zadovoljstvo uspješno završenim projektom te naglasila: „Upravo dovršeni projekt imao je zadatak provjerenim programima edukacije, koje su izradili priznati stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog područja, opskrbiti učitelje potrebnim znanjima i vještinama za dinamičnije ostvarenje subjektivnih preduvjeta za „inkluzivnu školu“.
Na konferenciji je govorila i predstavnica Ureda pravobraniteljice za djecu gđa Tatjana Opačak, prof., predstavnica Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi gđa Vesna Mihanović, prof. te mnogi drugi. O primjerima dobre prakse i svojim iskustvima govorili su i predstavnici škola iz različitih dijelova Hrvatske, članovi Mobilnog stručnog tima, asistenti u nastavi te polaznici cjeloživotnog obrazovanja. Predstavljen je i primjer dobre prakse iz Dubrovnika, a svoje iskustvo odgojno-obrazovnog uključivanja sa svim prisutnima podijeli su i predstavnici osnovne škole Glina – prof. Mara Capar iz podružnice udruge IDEM Glina-Topusko-Petrinja, ravnatelj škole, učitelji, asistenti u nastavi, roditelji pa i sama djeca.
Konferencija je završena dodjelom priznanja i zahvalnica svim sudionicima u projektu nakon čega je prof. Igrić zahvalila svim sudionicima, učiteljima i stručnjacima na njihovom plemenitom nastojanju stvaranja boljeg i tolerantnijeg društva u kojem je svaki učenik, bez obzira na tjelesne ili intelektualne mogućnosti, prvenstveno dijete s pravom na školovanje u redovnoj školi.
Osnivanja centara podrške kao cilj osiguravanja standarda školovanja učenika s teškoćama