No već neko vrijeme postoji još jedan naziv za djecu od 8-12 godina - tweens. Ime su im dali marketinški stručnjaci.
Jasno je da su ustaljeni nazivi preopćeniti i da govore samo ponešto o dobi, razvojnom stadiju i općim psihofizičkim obilježjima osobe, pa je "dijete" odgovarajući termin za 6-godišnjaka, ali ne i za 13 godišnjaka. Termin tinejdžer uzima se za mlade od 13 do 19 godina (prema enleskim izrazima za brojke između 13-thirteen i 19-nineteen). No sva druga obilježja tinejdžerske dobi kao što su pubertet, samostalnost, emocionalno i fizičko sazrijevanje kod mladih se generacija počinju javljati sve ranije, čak i u dobi od 8 ili 9 godina.
I prije no što su sociolozi i psiholozi o tome donijeli konačnu odluku, marketinški stručnjaci za njih su, odnosno za djecu od 8 do 12 godina već smislili novi općeprihvaćeni termin - tweens. Termin je nastao kao spoj dviju riječi "between" (između) i "teen" (tinejdžer).
Imate li i vi tweensa u kući?
Tweensi imaju drugačiji pogled na svijet od djece i to u sljedećim stvarima:
Često imaju više obaveza i zadataka (košenje trave, čišćenje snijega, rad na njivi, briga o domaćim životinjama ili kućnim ljubimcima, dostava stvari baki i djedu i dr.).
Drugačije gledaju na odnose i veze među ljudima.
Počinju razvijati osjećaj za vlastiti identitet.
Imaju povećan osjećaj neovisnosti i samostalnosti.
Imaju drugačiji pogled na moralnost.
Ponašaju se i razmišljaju zrelije, osjećajnije i realnije.
Mogu biti odgovorni za mlađu braću.
Počinju doživljavati prve zaljubljenosti ili ljubavi.
Počinje im biti stalo do toga kako izgledaju i počinju se uređivati.
Mogu imati strahove od otmice, nasilja, strašnih događaja (za razliku od djece koja se više plaše vještica, čarobnjaka i duhova).
Imaju realističnija očekivanja od svog budućeg zanimanja ("Želim biti automehaničar" za razliku od "Želim biti čarobnjak")
Škole na Zapadu odavno su svijesne ovog pomaka tipičnog tinjdžerskog razmišljanja i ponašanja na sve mlađe generacije, pa uvode specijalizirane programe u osnovne škole, kao što je spolni odgoj, prevencija ovisnosti, etika i dr.
Nova komponenta - tweensi su potrošači
Ono što je tipično za tweense, a što je vrlo rano prepoznala industrija jest da oni razvijaju sklonosti prema određenim brandovima i postaju potrošači. Njihova potrošačka moć još uvijek je vezana uz roditelje i odrasle, odnosno uz džeparac i poklone, za razliku od tinejdžera koji ponekad zarađuju svoj džeparac i sami odlučuju na što će potrošiti novac.
U SAD-u su tweensi prošle godine potrošili oko 51 milijardu dolara, dok su njihovi roditelji potrošili još dodatnih 170 milijardi dolara na proizvode baš za njih ili prema njihovom nagovoru.
Nije ni čudo što se od industrije proizvoda i usluga za djecu, odvojila jedna moćna podgrupa koja se specijalizirala isključivo za tweense i bilježi stalni rast dobiti. To uključuje i specijalizirani dizajn igračaka, specijalizirane trgovine, web stranice, mobitele i video igrice. U svakom slučaju, izbor proizvoda i usluga je neograničen.
Ipak, ono što je industriji možda najvažnije, jest da se u predtinejdžerskoj dobi stvara čvsta vjernost brandu i proizvodu koja potom traje duboko u zrelu dob.
(JK)