Ukoliko prijedlog bude prihvaćen, Britaniju čeka najveća reforma osnovnog obrazovanja u posljednjih 20 godina.
Djeca će učiti čitati koristeći internetske tražilice kao što su Google i Yahoo u početnim razredima. Podučavat će ih se kako uz pomoć tipkovnice pretraživati web stranice, članke i blogove, jer digitalni mediji dobivaju jednaku važnost u obrazovanju kao i knjige i udžbenici.
Učenici će tako od prve godine školovanja učiti tipkati, koristiti alate za provjeru pravopisa i gramatike te ubacivati hyperlinkove u tekst prije svog 11. rođendana. Ovo je najveća promjena nacionalnog kurikuluma od 1988. godine, a u skladu sa zahtjevima i napretkom digitalnih medija.
Predloženo je i korištenje Google Earth alata u geografiji, tablica u računanju budžeta, online arhive u pretraživanju povijesnih tema i video konferencije za zajedničku nastavu stranog jezika sa povezivanjem uživo sa razredom iz neke strane države.
Kako bi se nastava mogla provoditi, prijedlog sadrži i opsežnu edukaciju učitelja i profesora.
Cilj je odgojiti i obrazovati generaciju digitalno pismenih učenika te pružiti onima iz siromašnijih obitelji koji ne posjeduju tehnologiju kod kuće, da ravnopravno stječu računalne vještine potrebne za daljnje školovanje i kasniji rad.
S prijedlogom se ne slažu Konzervativci koji tvrde da vlada podilazi trendovima i zapostavlja važnost tradicionalnih obrazovnih tema. Ipak, predlagači reforme tvrde da tradicionalni kurikulum više ne zadovljava potrebe suvremenog obrazovanja, a djeca su prenatrpana gradivom.
Stoga predlažu da se cijelokupno gradivo podijeli u tzv. "šest područja učenja".
Ona uključuju:
- bavljenje sportom u natjecateljskom smislu u svim razredima (pri čemu će svi učenici morati moći preplivati 25 metara do 11. godine. Isto tako, djeca će više vremena provoditi u orijentacijskim vježbama i kampiranju na otvorenom.
- učenje djece kako pravilno pričati u formalnim situacijama i pokazivati poštovanje u razgovorima prema sugovorniku, što uključuje gestikulaciju rukama i uspostavljanje kontakta očima
- intenzivno učenje stranih jezika od 7. do 11. godine
- učenje o važnim povijesnim događanjima u globalnom kontekstu
- učenje o spolnosti, spolnim odnosima i vezama (učenje dijelova tijela od 5. godine, učenje o pubertetu od 7. godine i učenje o ljudskoj reprodukciji u 9. godini)
- razumijevanje povijesnih, geografskih i društvenih prilika sa fokusom na održivi razvoj, klimatske promjene, recikliranje, ljudska prava i važnost lokalnih zajednica
Djeca moraju usvojiti znanja iz engleskog jezika i matematike ali i vještine komuniciranja te ostale životne vještine važne za njihovu budućnost, tvrde autori prijedloga.