Naime, dokazano je da jednostavno pljeskanje na melodiju poboljšava i motorički i mentalni razvoj djece, dok kod odraslih potiče budnost i dobre vibracije.
Kada su izraelski znanstvenici usporedili razvoj djece u nižim razredima osnovne škole koja su redovito pjevala pjesmice i pljeskala na ritam, sa djecom koja to uopće nisu činila, razlike su bile zapanjujuće.
"Otkrili smo da djeca u prvom, drugom i trećem razredu koja su pjevala pjesmice pokazuju vještine kojih nema kod djece koja se nisu bavila takvim aktivnostima", objasnila je dr. Idit Sulkin.
Pljeskanje je integralni dio razvoja te se pokazalo da djeca koja ne prakticiraju pjevanje i pljeskanje ručicama na ritam, imaju veći rizik od razvoja disleksije i diskalkulije. Pljeskanje trenira mozak i utječe na razvoj u drugim područjima.
Pjesmice koje zahtijevaju pratnju pljeskanjem pojavljuju se nekako prirodno u životima djece oko 7. godine i nestaju i postaju im nezanimljive nakon 10. godine. U tom razdoblju one mogu zadovoljiti neke dječje potrebe - emocionalne, društvene, psihološke i mentalne (kognitivne). To je prijelazno razdoblje prema sljedećem razvojnom periodu.
Istraživanje je pokazalo da pljeskanje na zvukove pjesme i kod odraslih ima pozitivne učinke. Iako je odraslima pomalo smiješno pljeskati, kasnije priznaju da se osjećaju budnije i bolje volje.
(JK, Izvor: LiveScience)