Roditeljski glas pred počinak djecu umiruje, a zajedničko čitanje dokazano proširuje dječji vokabular, razvija kreativnost i logično zaključivanje.
Iako se čitanje pred spavanje obično povezuje s mamama, najnovija istraživanja Sveučilišta Harvard potvrdila su kako su djeca kojoj priče čitaju očevi, maštovitija od onih kojima čitaju majke te razvijaju znatno veći vokabular i razinu apstraktnog razmišljanja.
Očevi imaju drugačiji pristup
Istraživači su promatrali čitalačke navike majki i očeva te primjetili kako su njihovi stilovi čitanja sasvim drugačiji. Majke su, naime, sklonije o nekoj temi iz priče razgovarati konkretno pa će pitanja koja postavljaju djeci gotovo uvijek biti jasna kao npr. "Koliko jabuka vidiš na ovoj ilustraciji i koje su boje ove jabuke?"
Očevi su skloniji apstraktnijem načinu postavljanja pitanja pa će njihova pitanja vezana za priču više nalikovati tvrdnjama poput "Pogledaj ovo perje. Slično je kao ono perje koje imaš na kapuljači svoje jakne, zar ne?" Na ovaj način pred djecu se postavlja veći izazov i potiče logično zaključivanje.
Postavljajući apstraktnija pitanja i potičući apstraktnije rasprave, djecu se angažira na sasvim drugoj razini i potiče razvoj vokabulara i kritičkog razmišljanja, tvrde stručnjaci.
Veći utjecaj na djevojčice
Pozitivni rezultati najbolje se postižu što ranijim početkom čitanja djetetu, a idealno vrijeme za započeti je prije druge godine života.
Budući da djeca uglavnom majke percipiraju kao one koje im čitaju pred spavanje, tate čitači djeci će predstavljati izazov i čitanje će im učiniti posebnim iskustvom.
Istraživanja su potvrdila kako djeca kojoj čitaju očevi imaju veće šanse za razvijanje bujnije mašte i boljeg vokabulara, a očevi dokazano imaju veći utjecaj na djevojčice nego na dječake.
Budući da su majke zbog bioloških razlika češće s malom djecom, očevima ponekad nedostaje vremena i trenutaka za kvalitetno zbližavanje s najmlađima pa je čitanje pred počinak idealna prilika za tatino vrijeme, a sudeći po istraživanjima, dobrobiti su značajne.