Ovi rezultati istraživanja pokazali su se točnima bez obzira u kojoj državi dijete živi, bez obzira na obrazovanje ili zanimanje roditelja, bez obzira na razinu Bruto domaćeg proizvoda u državi ili političkog sustava u kojem dijete odrasta.
Istraživanje je uključilo čak 73.249 ljudi iz 27 zemaja, a dokazalo je da su se djeca koja su živjela u domovima okružena s 500 ili više književnih naslova, u prosjeku školovala 3,2 godine duže. Drugim riječima, završavala su redom srednju školu.
Godinama se smatralo da su najjači prediktor da će dijete završiti više ili visoko obrazovanje roditelji i razina njihova obrazovanja. No čini se kako je dobra opremljenost knjigama jednako važan faktor za povećanje obrazovne razine djece.
Voditeljica istraživanja Mariah Evans, sociologinja sa Sveučilišta u Nevadi, kazala je kako svaka dodatna knjiga u domu, povećava mogući školski uspjeh djece.
U nekim državama, poput Kine, djeca koja su imala u domu više od 500 knjiga, u prosjeku su se školovala 6,6 godina duže. U SAD je odnos nešto manji, pa su djeca u prosijeku 2,4 godine duže ostajala u školi.
Ne treba dokazivati kako čitanje knjiga ima niz pozitivnih intelektualnih benefita na dijete, no razina školovanja donosi i neke druge benefite kasnije u životu. Samo za primjer, Amerikanci koji su završili koledž zarađuju 7,213 dolara (oko 35.000 kn) više od onih koji imaju završenu samo srednju školu. Oni koji imaju diplomu prvostupnika zarađuju godišnje čak 21.185 dolara (oko 110.000 kn) više od osoba koje su završile samo srednju školu.
Ovaj model prepoznaje se i u drugim državama.
Knjige u domu i doticaj djece s knjigama od najranije dobi, važnije je od razine obrazovanosti roditelja i razvijenosti države u kojoj dijete odrasta, zaključuje dr. Evans.
(JK, Izvor: LiveScience.com)