No, ako ste tinejdžer i obolite ili bolujete od neke bolesti, prijatelji će vas početi izbjegavati i uskratiti vam pažnju i vrijeme. Tako tvrdi nova sociološka studija.
Nova studija dokazala je da su bolesni tinejdžeri izoliraniji od druge djece, ali to često ne shvaćaju, odnosno često misle da su njihova prijateljstva puno jača no što doista jesu.
Ovi rezultati oslanjaju se na na istraživanja napravljena prije internetske ere koja je olakšala djeci svakodnevnu komunikaciju s vršnjacima. Isto tako, rezultati pružaju uvid u ulogu koju zdravlje ima u odnosima ljudi, kazao je voditelj studije i sociolog Steven Haas koji radi kao profesor na Sveučilištu u Arizoni.
“Zdravlje je i uzrok i posljedica kad je u pitanju količina prijatelja koje imamo i koji nam pružaju podršku", rekao je Haas te dodao - "Oko 30 godina, proučavamo kako su ljudi koji imaju više prijatelja zdraviji i žive duže. No malo je ljudi proučavalo 'drugu stranu medalje' tj. može li zdravlje utjecati na veličinu i mrežu prijatelja te mjesto nekog pojedinca u toj mreži?".
Haas i njegovi kolege proučavali su rezultate istraživanja koje je provedeno između 1994. i 1996., a u kojem je 2.060 tinejdžera istog područja trebalo navesti broj svojih prijatelja. Potom je Haas istraživao veze među pojedinim tinejdžerima i napravio svojevrsnu mrežu.
Trećina tinjedžera okarakteriziralo je svoje zdravstveno stanje kao osrednje ili loše, a patili su od astme, pretilosti, nagluhosti i slabovidnosti ili sličnih oboljenja. Ista ta djeca pripadala su manjim mrežama prijatelja u usporedbi sa zdravijim vršnjacima. S druge strane, oni istovremeno nisu smatrali da imaju manje prijatelja, jer su izlistali isti broj prijatelja kao i "zdravi" tinejdžeri.
Drugim riječima, osobe koje su oni smatrali prijateljima, nisu smatrali njih svojima. Bolesna djeca precjenjivala su neke svoje odnose s vršnjacima kao prijateljske, dok ih druga strana nije takvima smatrala.
Studija je pokazala da "biti bolestan" za većinu tinejdžera znači "ne biti zabavan".
Ovo istraživanje još je jedan doprinos praksi u kojoj se bolesnoj djeci treba pomoći u socijalizaciji. Možda je internet doprinio malo poboljšanju njihovih veza s vršnjacima i preselio komunikaciju na globalnu razinu, ali među najbližim vršnjacima, treba poboljšati dinamiku i komunikaciju, što je i u opisu posla većini škola i odgojno-obrazovnih institucija.
(JK, Izvor: Yahoo News)