..
Članak o vezi između anestetskih lijekova i problema u učenju objavljen je u najnovijem broju časopisa Anesthesiology. Unatoč očitoj vezi, istraživači koji su do nje došli nakon pomnih ispitivanja, ipak nisu sigurni da li je za takvo stanje kriv sam lijek ili djeca koja su prošla kroz niz operacija te su doista bolesna, pokazuju sklonost poteškoćama u učenju.
"Ovi podaci su preliminarni", kazao je jedan od autora istraživanja, pedijatar i anesteziolog na poznatoj Mayo klinici u gradu Rochesteru, Randall Flick.
On je zajedno s kolegama prolazio kroz arhivirane medicinske kartone osoba rođenih između 1976. i 1982. u regiji te su izdvojili 593 osoba koje su primile anesteziju do 4. godine rođenja te 4.764 osoba koje nisu.
Isto tako, istraživači su proučili školske dosjee tih osoba kako bi provjerili jesu li pokazivali poteškoće u učenju, odnosno jesu li pokazivali znatno slabije rezultate no što bi se to očekivalo obzirom na njihov IQ u čitanju, pisanju i matematičkim operacijama. Iz ispitivanja su bile isključene osobe koje pate od mentalnih oboljenja ili su se odselile do 5. godine u neki drugi grad.
Analiza je pokazala da djeca koja su primila anesteziju jednom do 4. godine nisu pokazivala lošije rezultate od djece koja je nikada nisu primila, no oni koji su anesteziji bili podvrgnuti dva puta, pokazivali su 59% više teškoća u učenju, a oni koji su je primili tri ili više puta, pokazivali su čak 2 puta više problema u učenju od djece koja anesteziju nikada nisu dobila. Isto tako, djeca koja su bila pod anestezijom više od dva sata, pokazivala su najveći rizik od poteškoća u učenju.
U izradi kalkulacija znanstvenici su uzeli u obzir razlike među djecom temeljene na spolu, porođajnoj težini te dužinu trudnoće.
Istraživači naglašavaju da cilj studije nije preplašiti roditelje koji bi mogli izbjegavati potrebne operacije za svoju djecu. Cilj je otkriti na koji način anestezija šteti djeci kako bi se cjelokupno liječenje bolesnih mališana poboljšalo i učinilo manje štetnima za njih.
(Izvor: sciencenews.org)