Ako si aktivna na Instagramu, onda si zasigurno barem jednom naišla na simpatične Verka prostirke koje se zbog svojih neobičnih oblika ističu u moru drugih proizvoda dostupnih na ovoj društvenoj mreži.
Potaknuta divnim fotografijama na društvenim mrežama, odlučila sam istražiti tko se krije iza ovog brenda koji je osvojio Instagram te sam doznala da je riječ o 'obiteljskom projektu' kojeg su pokrenule mama i kći - Veronika i Ela Filipec iz Zagreba - prije nešto više od godinu dana.
Foto: Matea Bakarić
Prilikom našeg razgovora, 27-godišnja Ela mi je otkrila kako je njihova priča zapravo nastala vrlo spontano te sa željom da ona i mama rade nešto zajedno i to kako bi mogle provoditi više zajedničkih trenutaka.
'Na ideju za izradu prostirki došle smo kada sam se ja odselila od doma i htjela sam nekakvu prostirku za stan/balkon. Kako sam i sama fan biljaka a pogotovo monstere, htjela sam da mi mama izradi nešto u tom stilu. Tako su i nastale Monstera prostirke, a ubrzo se to pretvorilo u ideju za biznis. Uz poticaj obitelji i prijatelja krenule smo sa cijelom pričom.'
Elina mama Veronika ima 54 godine i bavi se ručnim radom cijeli svoj život - od šivanja, tkanja do paške čipke te vodi radionice istih u nekoliko kulturnih centara u Zagrebu. Ela je po struci grafički dizajner, a s je prijateljicom pokrenula i brend nakita My Mon Mon prije više od dvije godine.
'U tom sam periodu naučila puno o tome kako plasirati proizvod na tržište i pokrenuti nešto svoje, tako da je s Verkom bilo dosta lakše ući u cijelu priču', prisjeća se Ela.
Foto: Matea Bakarić
I dok njezina mama uglavnom kroji, šiva te brine o zalihama i svim detaljima oko proizvoda, Ela se bavi drugim dijelom posla - promocijom, primanjem i slanjem narudžbi te grafičkim dizajnom. Tako izgleda njihova podjela posla 'ugrubo', no često i jedna drugoj uskaču u pomoć, ovisno o količini posla. Prostirke zasad izrađuju kod kuće, u Elinoj staroj sobi koja je sada postala njihova mala radionica namijenjena za Verka prostirke i ručni rad.
'Mama i ja smo u stalnom kontaktu te stalno razmišljamo o novim stvarima kako bi i što bi dalje. To su nam zajedničke točke, stvaranje novih proizvoda', priča mi Ela.
Pitala sam Elu i kako je to raditi s mamom:
'Ma super, već smo se ufurale u sve. Iskreno ja sam malo šefica, ali uvijek mamini prijedlozi dobro dođu ipak ona ima više iskustva što se tiče izrade i izgleda proizvoda. Mislim da smo odličan tim.'
Verka prostirke su posebne zbog svojih zanimljivih te nimalo tipičnih oblika, a za izradu se koristi 100% lan u nekoliko boja. Za vodootporne prostirke s donje strane koristi se vodootporno platno. Sve su prostirke punjene anti-alergijskim silikonskim punjenjem, zbog čega su pogodne i za bebe i djecu. Dolaze u tri različita obllika, a to su list monstere (filodendrona), školjka i sukulent. Svaki od modela izrađuje se u 3 veličine i sve se prostirke izrađuju po narudžbi.
Foto: Matea Bakarić
Ela mi je otkrila kako Verka prostirke ljudi najčešće kupuju za djecu odnosno novorođenčad, no vrlo su popularne i Verke s vodootpornim dnom koje ljudi koriste za piknike, plaže ili svoje terase. Mnogi ih kupuju za kućne ljubimce kao prostirku za spavanje, a ima i onih koji ih koriste kao ukras u interijeru - ukrasni tepih, prekivač za krevet ili pak kauč.
'Ponekad kupci imaju i vlastite ideje, a imamo i mi. Najčešće su to oni koji su već kupili Verku pa bi sada neki drugi oblik/boju. Neki od prijedloga su bili oblak, jagoda, srce, kaktus....Nažalost nemamo se još mogućnosti toliko proširiti, ali sve će doći s vremenom', kaže Ela.
Foto: Matea Bakarić
Kad sam je pitala jesu li su očekivale da će njihove prostirke postati toliko popularne, Ela mi je ispričala kako nisu ništa previše očekivale te su u cijelu priču krenule posve spontano:
'Ideja nam se činila super, obitelj i prijatelji su nas podržali i to je bilo to. Da nema Instagrama i Facebooka ne bi vjerojatno nikada započele sve ovo. Društvene mreže su trenutno toliko jake da se sve više manjih brendova, dizajnera, kreativaca može plasirati na tržište i nikad nije bilo lakše promovirati svoje proizvode.'
Ela smatra da je za postizanje uspjeha najvažnije imati dobar i kvalitetan proizvod, ali ističe i kako su privlačne fotografije samih proizvoda jednako toliko bitne.
'Mi ljudi smo jednostavno takvi, prvo nam nešto vizualno mora biti interesantno da bi uopće obratili pozornost na to. A onda dolazi ostale sitnice. Potrebno je imati dobar kontakt s ljudima jer najbolja recenzija je ona 'od usta do usta'. Biti aktivan na društvenim mrežama, s vremena na vrijeme proširivati ili mijenjati ponudu. Stalno raditi na tome da proizvod ne gubi na kvaliteti. I jednostavno posvetiti se tome. Ništa ne dolazi preko noći.'
Foto: Matea Bakarić
Za kraj mi je Ela otkrila i kako u skorijoj budućnosti planiraju otvoriti i web dućan, a u planu je i nekoliko novih oblika Verka prostirki i nove boje, što ju posebno veseli:
'Razmišljamo o tome da uvedemo novi materijal (osim lana), ali to još nije sigurno. To je to za sada. Za neke stvari jednostavno nemamo vremena i prostora kako bi ih realizirali tako da će sve ostale naše ideje morati malo pričekati.'
Foto: Matea Bakarić
Mi s nestrpljenjem iščekujemo njihove kreativne novitete te nimalo ne sumnjamo da će nas oduševiti.
Foto: Matea Bakarić (@oprrosti)